  • Data: 2011-02-01 11:31:37
    Temat: Re: jeden link obali3 op3acalno?a rekuperatorów.
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:op.vp7x3mzn1cvm6g@jk-laptop...

    > I apropo oplacalnosci to trudno mowic, ze te domy sa oplacalne. Patrzac na
    > koszty jakie trzeba poniesc by taki dom zbudowac to inwstycja wydaje sie byc
    > wyjatkowa fanaberia.

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?146761-M%C
    3%B3j-dom-pasywny-%28-%29-w-praktyce-ju%C5%BC-go-u%C
    5%BCytkuj%C4%99

    Ponizej masz tam koszty "upasywnienia":

    KOSZTY:
    dodatki na dom pasywny, różnice to:
    1. szkło piankowe- 1,44 m3---------------------------------------------
    =8000 zł.
    2. styropian na gruncie- różnica grubości 20 cm
    (mam 30 w normowym dałbym 10 cm), 170 zł/m3------------------=3400 zł
    3. styropian na ściany- normowo dałbym
    12 cm zwykłego czyli koszt=150 zł/m3,
    a P+ mam 30 cm, koszt 210zł/m3- różnica kosztow------------------------
    =5400 zł
    4. wełna na dach- różnica grubości 25 cm
    (mam 0,5 m w normowym dałbym 25 cm), 150 zł/m3-----------------=4100
    zl
    5.
    Jackodur--------------------------------------------
    ------------------------
    =500 zl
    6. Went. mechaniczna wraz z GWC-------------------------------------
    =15 000 zł
    7. różnica w kosztach inwestycyjnych za ogrzewanie-
    tradycyjnie ok. 20 000 a ja mam za 4000 zł,
    różnica---------------------------------------------
    ---------------------------
    = -16000 zł
    8. okna- zapłaciłem 11500 zł
    wraz z montażem i ta cena została zwiększona ze
    tylko względu na pasywne 40%,
    więc rożnica
    to--------------------------------------------------
    ----------= ok.
    3500 zł

    RAZEM TO: 8000+3400+5400+4100+15000-16000+3500=23400 zł

    robocizny nie doliczam celowo bo wszystko sam robiłem, wtedy to się
    OPLACA!!! Inaczej jest to dyskusyjne i nalezy mocno indywidualnie
    rozpatrywac!

    W sezonie 2009/2010 gosc zuzyl pradu na CO za bodaj 440 pln.
    Bez rekuperatora zuzywalby znacznie wiecej.. Ciezko powiedziec ile -
    ale gdyby zrezygnowal z reku, okien, 30cm styro i tych pustakow - nie
    zaplacilby 440 tylko np. 2440 :) Poczytaj caly watek - bardzo ciekawy
    odnosnie dyskusji o energooszczednosci. Za +24k pln gosciowi wyszedl
    dom pasywny zuzywajacy ponizej 2 tys kWh / sezon!
    pozdr.

    --
    Adam