  • Data: 2011-02-01 22:51:16
    Temat: Re: jeden link obali3 op3acalno?a rekuperatorów.
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" <a...@g...com> wrote:
    > W sezonie 2009/2010 gosc zuzyl pradu na CO za bodaj 440 pln.
    > Bez rekuperatora zuzywalby znacznie wiecej.. Ciezko powiedziec ile -
    > ale gdyby zrezygnowal z reku, okien, 30cm styro i tych pustakow - nie
    > zaplacilby 440 tylko np. 2440 :) Poczytaj caly watek - bardzo ciekawy
    > odnosnie dyskusji o energooszczednosci. Za +24k pln gosciowi wyszedl
    > dom pasywny zuzywajacy ponizej 2 tys kWh / sezon!

    Ten dom to na jakiś konkurs wybudowany jest? Ja mam jeszcze nieocieplony
    wolnostojący garaż, a w nim warsztat 6x2m. Mogę go w sumie ocieplić 20cm
    styropianem ze wszystkich stron... Myślę, że 11kg butla za 50zł wystarczy mi
    wówczas do utrzymania 20 stopni w środku przez cały sezon.
    Zauważ, że koleś wybudował dom o powierzchni użytkowej 95m2. Pobieżnie
    przejrzałem ten dziennik i tam chyba nawet poddasza nie ma. Wydał za to 20 tys.
    zł na docieplenie tej dziupli. Faktycznie, za te pieniądze domu by nie
    powiększył, ale np. mnie takie pieniądze wystarczą na jakieś 10 lat grzania. A
    ocieplenia po grubości to mam prawie połowę mniej a dom prawie 2x większy. Jemu
    wystarczyłoby pewnie na 20 lat. Czy to ma sens?
    Mnie to trochę przypomina robotę tych, co 126p lub cinquecento przerabiają na
    sportowe coupe, doklejając kupę włókna szklanego, perłowy lakier i 2 grube
    wydechy.

    --
    Bartek