  • Data: 2011-02-01 22:20:02
    Temat: Re: jeden link obalił opłacalność rekuperatorów.
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Papo Smurfo <r...@k...pl> napisał(a):

    > wyniki pomiarów dobitnie pokazują żę zyski z kompleksowego odzysku ciepła z
    > wentylacji w przeliczeniu na domek to niecała tona węgla rocznie!:O(
    > należy również zauważyć że są to zyski dla wysoko sprawnego systemu
    > pszemysłowego, bo f pszypadku domku ta sprawność była by sporo niszsza:O(
    >
    > w tabelce brakuje danych na temat kosztuf owego kompleksowego systemu
    > wentylacji więc trudno wnioskować o opłacalności, ale moim zdaniem za
    > oszczędności prawie tony węgla rocznie nie ma mowy zbudować nawet jednej
    > czwartej takiego systemu, a więc są to wyłącznie straty:O(

> [...]
    Oni generalnie mają rację. Po co wydać 3000 jak można o tysiać mniej i mieć
    taki sam standard. Ty też tak chcesz. Tylko ze środki do uzyskania
    oszczędności przekraczają oszczędności, przynajmniej w tej chwili. Nie znaczy
    że tak będzie zawsze. Ale teraz zwyczajnie się nie bilansuje. Masz 100% racji
    ze w tej chwili mądrze zrobiona wentylacja grawitacyjna da lepsze efekty
    ekonomiczne. Mądra wentylacja mechaniczna bije na głowę z kosztami użytkowania
    i komfortem tanie instalacje z rekuperatorami. To kuszace wykorzystać czesć
    cieplą z wywalanego powietrza. Ale jest go tak mało i urzązdenia do tego
    przeznaczone są na tyle drogie i na tyle malo sprawne ze sie nie oplaca.