    From: "Andrzej Bogacki" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: junkers w łazience
    Date: Wed, 9 Dec 2009 11:33:52 +0100

    > Mogą ponieważ aktualne przepisy wymagają by pomieszczenie w którym
    > znajduje się piec gazowy jak kocioł czy ogrzewacz miało minimum 8m szesc
    > kubatury. Zakładając że Twoja łazienka ma 2,5 m wysokości wychodzi na to
    > że pomieszczenie ma 7,8 m szesc czyli nie spełnia wymagań. Aktualne prawo
    > nakazuje aby przy modernizacjach instalacji dostosować je do
    > obowiązujących wymagań.

    Ale nowe prawo nie dotyczy instalacji juz działających. Jak ktos sobie
    wymyslił taką modernizacje to niech wymysli rozwiązanie zeby piecyka nie
    ruszac. Poza tym ciekawe czyje jest mieszkanie bo bez zgody własciciel (np.
    wspólnoty) zadnej modernizacji "na siłe" zrobić nie mogą a zapewne podobny
    problem mają też inni lokatorzy w budynku

    Poza tym ciesz się. Ogrzewacz gazowy w tak malutkiej łazience to naprawde
    realne zagrożenie zaczadzeniem.

    Jesli wszystko jest sprawne to zagrożenia nie ma. okresowe przeglady piecyka
    jak i przewodów wentylacyjnych powinny rozwiązac sprawe niebezpieczeństw.
    Osobiscie mam niefarta i od blisko 40 lat mieszkam w mieszkaniu w którym
    łazienka ma niecałe 5 m3 I piecyk jakoś problemem nie był. Bo był sprawny i
    tyle

    Ps.
    Znajomy miał przez lata bojler gazowy w łazience. Tam było jego naturalne
    miejsce i wszystko grało. Ale niedawno postanowił przeprowadzic remont
    (m.in. wymienic boiler itp.) i okazało sie, ze faktycznie są nowe przepisy i
    boiler w łazience wisiec nie moze. Kubatura nie taka a poza tym musi wisieć
    bliżej okna bo wylot spalin przez ściane na zewnątrz budynku. No i
    wypieprzyli mu boiler do kuchni i teraz ma pusto w łazience a nagracone w
    kuchni. Boiler zawisł w rogu w którym stała lodówka wiec lodówka stoi na
    srodku kuchni bo innego wolnego rogu kuz nie ma. Katastrofa. Za to jego
    sąsiad ma znajomych w gazowni i .... wbrew przepisom zatwierdzili mu piec
    dwyfunkcyjny (ponad 20kW) z wylotem spalin przez sciane w łazience. Budynek
    oczywiscie wielorodzinny zeby nie było watpliwosci. To jak to z tymi
    przepisami??