  • Data: 2010-02-05 10:28:17
    Temat: Re: kable do TV, zeby w innym pokoju podlaczyc TV
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Gut pisze:
    > kable maja sie zbiegac w jednym miejscu, nie oszczedzaj na kablach - patrz
    > nie na cene a na jakosc oplotu i jaka jest zyla w srodku (ma byc cala
    > miedziana, a nie pokruta miedzia, oplot conajmniej 96 zyl aluminiowych).
    > kable polozysz w scianie i kaplica - nie bedziesz chyba rwal calych scian z
    > powodu tego ze rwie ci cyfre+?
    >
    > poloz conajmniej 2 sztuki do kazdego gniazda (wiem co mowie). Idealnie to
    > wyprowadz 2 a jedna niech sobie zabezpieczona w scianie czeka w puszce na
    > wszelki wypadek.

    Nawet do kilku 3 przewody :), a przynajmniej do jednego

    Jak np. będzie chciał cyfrę dekoder z dyskiem + polsat to 2 przewody mało

    Do dysku 1 kabel, do naziemnej 2 i do oglądania na bierząco 3.

    Można by to zrobić na 2 kablach ale nie wiem czy drożej nie wyjdzie
    kupowanie dodatkowych rzeczy (Multiswitch, no i same gniazda muszą być
    już dedykowane), a tak zakładasz zwykłą końcówkę (przedłużkę) kupujesz
    zaślepkę do gniazda wiercisz w niej otwory na końcówki i jest ładnie i
    tanio, a i możliwości większe

    I nie jeszcze dodatkowo jeden lub dwa przewody LAN (1 do tv - podział
    uprawnień karty, 2 do internetu)

    Nie licz na to, że w peszlach przeciągniesz przewody, wprawdzie mi się
    udało jednym peszlem (25) puścić: 2xantena, 2xlan, 1xprzewod 5x0,5 - z
    tym, że odcinek był prawie prosty z jednym załamaniem, a właściwie
    uskokiem. No i jeszcze miałem możliwość wyciągnięcia tego ze ścian.
    Tak czy inaczej rurka gładka i brak kolan to jedyna 100% metoda,
    ewentualnie rewizja na kolankach.
    Lepiej i taniej od razu włożyć więcej przewodów i mieć zapas.

    Ariusz