  • Data: 2010-02-05 10:45:25
    Temat: Re: kable do TV, zeby w innym pokoju podlaczyc TV
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hkgpth$i5h$1@node1.news.atman.pl...

    > A próbowałeś wepchnąć coś do peszla, który jest już w ścianie? Nie daj
    > Boże z zakrętami.

    Oj Rafał. A po co służą peszle? Przeciez najpierw układa się rurarz, tynkuje
    i na końcu na czysto wciąga przewody. Wiem co piszę bo wykonałem trochę
    instalacji. Zakręty nie są straszne jeżeli odpowiednio sie je wyprowadzi.
    Dobra żyłka albo stalka i trochę smarowidła i jak tylko rurarz wykonany
    prawidłowo to nie ma bolka musi przejśc.

    > Tak wiem, można zostawić pilota, ale i z nim jest duży kłopot jak już
    > obok jakieś kable są wciągnięte.

    Tylko leniwemu elektrykowi nie będzie się chciało wycofać zawartości
    peszli podłączając pilota i ponownie wciągnąć z nowym przewodem. Zresztą gdy
    peszel wystarczająco gruby to i bez tego się da. Ja do peszli 16tki pomimo
    że były 2 przewody sat dociągałem trzeci. Odpowiednia technika, smarowanie i
    da się zrobić.

    > Jedynie gładka rurka o średnicy z sporym zapasem. Na każdym łączeniu
    > puszka rewizyjna.

    Gładka rura jest gorsza niż peszel bo stawia większe opory. Powierzchnia
    styku z przewodami w peszlu jest połowę mniejsza niż w gładkiej rurce.
    Zwłaszcza na zakrętach. Puszka rewizyjna wystarczy żeby była co dwa trzy
    zakręty.
    Na koniec można ją zamknąć tak aby dekielek znalazł się pod tynkiem i nie
    będzie widoczna.
    I smarować przy wciąganiu.

    Marek