    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <j83emm$b2i$1@news.onet.pl> <j83qd6$cmr$1@inews.gazeta.pl>
    <j83tce$96t$1@opal.futuro.pl> <j84b6v$uf4$1@news.onet.pl>
    <j84ep5$flu$1@opal.futuro.pl> <j84f89$gni$1@opal.futuro.pl>
    <j84lb7$5vh$1@news.onet.pl> <j84m0k$vhk$1@opal.futuro.pl>
    <j89hko$l8q$1@news.onet.pl> <j8ao43$okd$1@opal.futuro.pl>
    <4ea903e8$0$5800$65785112@news.neostrada.pl>
    <j8bem4$7na$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea97320$0$8451$65785112@news.neostrada.pl>
    <j8dnud$jfc$1@inews.gazeta.pl>
    <4eaa6812$0$8444$65785112@news.neostrada.pl>
    <j8drcb$ho$1@inews.gazeta.pl> <j8dsqe$tck$1@news.onet.pl>
    <j8e0v5$h0j$1@inews.gazeta.pl> <j8e28s$k3a$1@news.onet.pl>
    <j8e46s$q9u$1@inews.gazeta.pl> <j8e65d$3ib$1@news.onet.pl>
    <j8elt9$ldf$1@opal.futuro.pl> <j8eqif$hnp$1@news.onet.pl>
    <j8et0j$560$1@opal.futuro.pl> <j8f1jf$bcj$1@news.onet.pl>
    <j8f3pr$jql$1@opal.futuro.pl> <j8f4tg$nkf$1@news.onet.pl>
    <j8fjid$mri$1@opal.futuro.pl> <j8hs2f$6ai$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: kiki - wyluzuj :-)
    Date: Sun, 30 Oct 2011 12:36:37 +0100

    news:j8hs2f$6ai$1@news.onet.pl...

    > Co mnie powstrzyma jako zalozmy niewierzacego od dymania w zyciu innych,
    > skoro na codzien widze, ze nie tedy droga?

    Zatrzymuja Cie blokady wytworzone w mozgu na drodze ewolucji, czlowiek jako
    zwierze stadne, musi byc wobec stada lojalne aby moglo ono (stado) sprawnie
    funkcjonowac. Osobniki wylamujace sie albo byly rugowane, albo cale stado
    mialo mniejsze zdolnosci przetrwania (gdyby takich osobnikow bylo wiecej).

    > Czemu nie mialbym byc bandyta, krasc i zabijac, bo przeciez tak czy
    > inaczej na tym w przyrodzie polega zycie? Mialbym sie przejmowac losem
    > innych rezygnujac z wlasnych korzysci?

    W przyrodzie zwierzeta stadne wspolpracuja, walcza miedzy soba o wladze i
    pozycje. Natomiast stado jako calosc musi funkcjonowac.

    To co wyzej napialem, wcale nie musi byc prawda, jest jedynie proba
    zdroworozsadkowego tlumaczenua pewnych zjawisk, ale... jak uczy
    doswiadczenie, tzw. zdrowy rozsadek czesto zawodzi. Nie musi on miec wiele
    wspolnego z rzeczywistoscia.

    Z drugiej strony pojawiaja sie pytania, o wolna wole, o swiadomosc (kim/czym
    jestesmy?). Przeciez swiadomosc nie jest potrzebna do przezycia - czy pajak
    ma swiadomosc? A bakteria?