    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <jb85c5$q31$1@inews.gazeta.pl> <4ed8938f$1@news.home.net.pl>
    <jba4us$aib$1@inews.gazeta.pl> <4ed8acd4$1@news.home.net.pl>
    Subject: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Date: Fri, 2 Dec 2011 12:06:43 +0100

    wiadomości news:4ed8acd4$1@news.home.net.pl...

    > U sąsiada temperatura spalin na wylocie z pieca jest bardzo niska -
    > złączkę ma ze zwykłego plastiku.

    W instrukcji mojego kotła Vaillant z otwartą komorą jest tabela z podanymi
    temperaturami spalin oraz ich ilością w kg. Kiedyś liczyłem ile ciepła w
    komin leci i wychodziło mi że sprawność to około 80%. Temeratura spalin coś
    około 110stC przy pełnej mocy palnika.
    W takim kotle na ekogroszek u znajomego podejście do komina rozgrzewa się
    tak że dotknięcie ręka nawet na chwilę grozi błyskawicznym poważnym
    poparzeniem, sporo więcej, nawet ponad 200stC będzie, więc nie mam pojęcia
    skąd nagle taki kocioł ma mieć sprawność 89% jak to dumnie producent podał
    na froncie kotła na naklejce.

    Marek