  • Data: 2011-12-03 17:45:40
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote:
    > Najgorszy tandem pod względem ekonomicznym:
    > Podstawowe ogrzewanie na olej opałowy, czy gaz z butli, dodatkowe - kominek na
    > drewno - obydwa drogie.

    Znasz kogoś kto ma taki tandem? Mój kolega ma kocioł gazowy z butlą LPG w
    ogrodzie oraz kominek z płaszczem.
    Przez ostatnie 5 lat pali tym "nieekonomicznym" tandemem. W sezonie za gaz płaci
    ok. 200zł/miesiąc, przy okazji spala ok. 6-8mp drewna za 90zł/mp (teraz pewnie
    trochę więcej). W cenie jest oczywiście cwu.
    U mnie w kominku również praktycznie nie gaśnie. Raz w tygodniu wysypuję popiół,
    polana dokładam 4-5 razy na dobę. A kocioł gazowy w tej chwili grzeje tylko
    wodę, bo rozprowadzone ciepłe powietrze ogrzewa cały dom.
    18 lat temu śmiałem się z teścia, że buduje kotłownię w salonie. Dziś zupełnie
    inaczej na to patrzę. Gdyby kocioł na drewno stał w kotłowni, na pewno bym w nim
    nie palił. Paląc w kominku, efekt mam natychmiastowy i wyraźnie odczuwalny.

    --
    Bartek