  • Data: 2011-12-03 18:05:04
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > am si
    >
    > Dwa (albo trzy) lata temu pytalem w nadlesnictwie rybnik i po tyle
    > bylo!! 70 pln za belki 1,2mb, za 1mp. Jakos nie wierze w te 240 pln /
    > m3 - wtedy pociety i porabany dab/buk/grab kosztowal u mnie 150 pln, z
    > transportem na plac. Teraz widze ze praktycznie ta sama cena:
    Dwa albo trzy latemu to był 2008 lub 2009 rok !!! Człowieku chyba nie
    wiesz o czym piszesz!.. Zajrzyj no łacniej do TEGOROCZNEGO !cennika
    najbliższego Ci nadleśnictwa i dopiero pisz o cenach ! pISZĘ O CENACH, KTORE
    MAM PRZED NOSEM ;http://start.lasy.gov.pl/c/document_library/get_fil
    e?
    p_l_id=114898&folderId=285587&name=DLFE-81880.pdf ZERKNIJ NA CENY DREWNA
    s2a i s4 , BO TYLKO TAKIE STANDARTOWO STOSUJEMY DO OPALANIA.Trzy lata temu
    za litr oleju opalowego płacilismy 2,20- 2,5-zł/litr. Ale to se ne vrati...
    Podobnie z gazem, węglem ~~Panta rei..
    Podane ceny są w naszym regionie (łódzkie) ani najwyższe , ani
    najniższe..Sądzę, że podobne królują w przeważających regionach kraju(no
    może poza lasolubnymi rejonami..
    A na oslawionym allegro jest "inaczej" bo: ceny drewena tam oferowanego są
    1) wyrażane w mp ( a to nie to samo!!!-0,65 m3,
    2) Ktoś kto kupował takie porąbane, gotowe drewno -wszczapy wie jaka jest
    praktyka sprzedajacych.Zamów przywóz i spróbuj policzyć solidnie po
    przywiezieniu transportu przez kierowcę(sprzedajacego)Obejrzysz dokładnie i
    policzysz i doznasz olsnienia! jak to nastapiło cudowne rozmnożenie! Drewno
    układane jest "umiejętnie" na samochodzie i zdejmowane zwyczajowo tylko
    przez sprzedajacego.Wie co robi,- Tobie nie pozwoli ubrudzić rączek. Wiesz
    juz chyba dlaczego...
    Mysle, że te praktyki poznało już wielu, ale niektorzy ulegają jeszcze
    mirażom.. Mają prawo. Po co się wysilać, nawet w racjonalnym mysleniu.Jest
    gotowe, cacy i -bez wysiłku. Porównując więc ceny drewna zakupionego w m3
    w lesnictwie i okazyjnie - porabanego, przywiezionego- w mp mozna wziąć
    zasadnicze róznice w sposobie liczenia.
    Kiedyś przed laty poznalem w Szwecji kilku zacieklych drwali, tłukacych
    siekierami , którzy po bliższym poznaniu okazali się reprezentatami kraju w
    biegach narciarskich. Dla zwyklej kondycji przerzucają oni kilkaset m3
    drzew w lesiew trakcie zimowego treningu. Taka zaprawa, co niektórym szkodzi-
    im słuzy jako jeden z elementów gimnastyki codziennej. Myślę, że i mnie
    pomaga w zaprawie przed sezonem narciarskim - i to bez żadnego forsowania
    atletycznego treningu. Dla mnie cięcie i łupanie drewna jest wyborem , a nie
    katorgą i przymusem. Mógłbym zlecić to jakimś osiłkom - ale narazie stać
    mnie na osobiste machanie narzedziami. Kiedy sił nie stanie - będę
    kombinował zastępczo, ale zostawmy to przyszłości.
    Adam - walka z drewnem to świetny męski sport i nie bójmy się póki nam
    starcza pary.Jak Któs tu napisał stajesz bliżej natury i oddychasz równo,
    głeboko, ~~~~~~ Pozdrawia~M

    > http://allegro.pl/drewno-kominkowe-katowice-gliwice-
    zabrze-sosnowiec-
    i19566=