  • Data: 2011-03-28 10:49:39
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sadzicie
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam napisał:
    > On 28 Mar, 08:43, rrr<r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Kubatura calkowita 900m3, z tym ze w tym ok 350m3 to tylko lekko
    > wentylowane piwnice. Zalozylem maksymalnie niecala jedna wymiane na
    > parterze + poddaszu w razie wiekszego gotowania (swieta), wiekszej
    > imprezy, przypalenia czegos w kuchni etc.

    Z czystej ciekawości, do tego reku jest jakaś centralka sterująca, która
    przy naduszeniu przycisku bądź wysłania komendy zwiększa moc/wymianę dla
    poszczególnych pomieszczeń i potem automatycznie bądź po ponownym
    naciśnięciu wraca do wcześniejszych ustawień ? Czy robi to się w jakiś
    inny sposób ?

    Pozatym bede to zenil z GWC,
    > 400m3/h potrafi realnie przeniesc ok 2,5-3kW mocy, jakbym zalozyl
    > rekuperator z wydajnoscia max 100m3/h to nawet by sie nie oplacalo
    > calego GWC budowac dla 600-700W chlodu :)

    Chodzi mi jedynie by pytający dobrał urządzenie do swoich potrzeb,
    niekoniecznie kierując się reklamą. Ty masz 900m3 (niech będzie 550m3)
    on pisze o 370m3 więc być może urządzenie mniejsze i tańsze będzie
    wystarczające, choć wcale nie musi :)

    > Halas - zero slyszalnosci. Cala instalacja przeliczona, predkosci max
    > 1,5-2m/s. Przekroje od fi180 do fi125. No mam jeszcze dwie setki ale
    > to w garazu - choc tam predkosci beda podobne :) Testowane - nic nie
    > slychac.

    Bo tak właśnie powinno być. Piszę jedynie po lekturze karty technicznej
    takiej centrali.

    > W zimie masz racje - standardowo wentylacja chodzi 100-150m3/h.

    nie jest ci duszno ;) ?
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam