  • Data: 2009-04-08 15:38:18
    Temat: Re: kontener mieszkalny - koszta i prawo
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:

    > nie na placu, na normalnej dzialce

    > czyli samo posiadanie/dzierzawienie gruntu wystarcza?
    > bo zdaje sie ze jeszcze trzeba 'cel' okreslic, np. inne sa papiery na
    > dzierzawe pod budowe domu, inne pod grunt rolny , inne pod kopalnie...
    > a jakie papiery sa 'pod kontener' ? ew. pod barakowoz, bo kontener na
    > koleczka nie jest trudno dac...

    Należałoby się zorientować, co przewiduje plan zagospodarowania
    przestrzennego - jeżeli jest, czy jest przewidziana taka funkcja
    zabudowy jaką planujesz, procent zabudowy.

    A kontener na kółeczkach musi być dopuszczony do ruchu, wtedy nie
    trzeba pozwolenia na budowę, same nie wystarczą. Całą masę takich
    cudów widziałem ;)ale najlepsze były namalowane z daleka całkiem
    całkiem to wyglądał ;)

    Jak spisać umowę dzierżawy? Przy notariuszu najlepiej, a co powinno w
    niej być: właściciel musi udowodnić, że to jego własność ;), np.
    wyznaczyć część dla Ciebie + dojazd, zgoda na ustawienie kontenerów,
    miejsce składowania odpadów, parking, Twoje zobowiązanie że po 3
    latach zabierzesz wszystko i doprowadzisz do pierwotnego stanu i
    najważniejsze - musi przewidywać uprawnienia do wykonania robót i
    obiektów budowlanych. Na szybko tyle mi przychodzi do głowy i warto to
    z kimś kto lepiej ode mnie się na tym zna ;)

    [...]

    > nie wiem jak to w kontekscie barakowozow wyglada, moze wlasnie z
    > kontenerow 'zrobic' barakowozy , ale tez srednio mi swita gdzie szukac
    > przepisow w tym temacie, no i kontenery jednak wygodniejsze, bo mozna je
    > latwo laczyc zwiekszajac metraz , nie mowiac juz o opcji ukladania jeden na
    > drugim.

    Na barakowozy pozwolenie ;)

    > tak czy siak dziekuje za informacje, tak tez mi sie cos wydawalo ze
    > rearaznacja bedzie problematyczna :(
    > interesuja mnie w takim razie tez koszty 'biurokracji' zwiazane z kazda
    > rearanzacja - wliczajac w to koszt czasu (tzn. ile urzad bedzie odpowiadal
    > i po jakim czasie od zgloszenia mozna bedzie cos przestawic)
    >
    > i jeszcze jedno pytanie a'propos mozliwosci 'obejscia' tych przepisow, jesli
    > np. nad caloscia terenu zbuduje sie lekka hale , to bedzie mozna olac te
    > przepisy i przestawiac sobie w srodku tak jak sie podoba?

    Zależy czy jest plan zagospodarowania

    [...]