    From: Marcin Kloc <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kosztorys
    Date: Mon, 11 Jul 2011 16:56:06 +0200

    On 10.07.2011 22:40, Kris wrote:

    > Kurcze skąd wy te ceny macie. U mnie pierwsze wyceny okien na cały dom
    > były od 11 do 23tys. po negocjacjach kupilem za ok 8tys bardzo dobre
    > okna z Drutexu. Wg cen ktalogowych producenta wychodzilo faktycznie coś
    > kolo 14 tys ale konkurencja dystrybutorow zrobiła swoje i kupiłem za ok
    > 8 tys z montażem- kolor zloty dąb
    >
    > A po co rolety. Zbyteczny nic nie dający gadżet.

    Słyszałem że rolety nadają sie na okna np od północy - jakaś dodatkowa
    izolacja czy cos. Nie planuję zakupu.

    > Jak lubisz zapłacić za naklejki "Wiś.....ki" "Hor...an"to ok.
    > Ja mam brame Skorpion z Allegro z napędem i kosztowała 2tys zl. I działa
    > i jest ok i polecam innym

    > Elektryka powinienes sie w 3tys zmieścić
    >
    > Zasobnik + kociol to może być 3tys jak nie będzie chcial kotła z
    > podajnikiem itp

    kocioł gazowy kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania. Do tego
    zasobnik najlepiej z możliwością późniejszego podpięcia solarów. Tutaj w
    miarę moich możliwości będę chcaił zrobić na takim wypasie jak tylko
    będę mógł - to ma działać, i to działać dobrze a każde późniejsze zmiany
    to już tylko w kolano strzelać. Co oszczędzę na innych pracach wrzucę
    między innymi tutaj.

    > Na co zamierzasz wydać 8400 w robotach malarskich?

    gipsy, malowanie - jeszcze raz zaznaczam że to kosztorys do banku. Tu
    piszę wszystko (materiał+robocizna) - częśc zrobię sam i tak z jednej
    roboty mi zostanie do innej dołożę.

    > 100mkw *30zł =3000zł

    nie wylewki tylko wykończenie podłogi.

    30zł - poanele za 16 zł do tego pianka i listwy - może by się dało - ale
    bez przesady. Plytek za tą cene nie zrobisz.

    Tutaj liczyłem wszystko z robocizną, podłogi wykończę sam więc
    "oszczędzę" troszku.

    > 26tys na podłogi???
    > Żarty jakie? Tyle mozna oczywiście wydac ale to nie target grupowiczów
    > tej grupy.

    > Można i kilka razy wiecej jak ktoś nie ma szacunku do pieniędzy
    >
    > Ja oglądałem każdą złotówke z 3 stron i prawie 200 metrowy dom na
    > działce 800metrów wybudowałem za ok 300tys. Działka+ projekt, pozwolenie
    > itp wyszło 60 tys a za 240 tys wybudowałem w przyzwoitym standardzie
    > chałupe. I mieszkam już 3 rok

    I da się - da. Nie sztuka wystawić dom za milion. Po panelu za 30 i za
    100 chodzi się tak samo. Kwestia wyglądu ... nie wszystko co drogie to
    ładne. Co ważne trzeba trzymać się jakści na ile tylko się da. A dobre
    nie zawsze znaczy drogie.

    Pzdr,
    Marcin