  • Data: 2011-01-04 12:14:25
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "severin" <s...@w...pl> wrote:
    > Zrobiłem dokładnie tak jak piszesz. Porotherm 25+15cm styropianu, na
    > podłodze 18cm twardego, na stropie 30cm wełny. Dom parterowy, bez poddasza
    > uzytkowego. Pow. uzytkowej jakieś 136m2 + nieogrzewany garaz w bryle
    > budynku 20m2. Roczne zużycie węgla to około 4t*800=3200zł, w tym CWU,
    > zbiornik 250l, przy temp. w pomieszczeniach z podłogówką (około 80m2)
    > 24stopnie, w pozostałych około 22 stopnie. Rejon dosyc zimny, przedgórze
    > sudeckie, w grudniu dochodziło do -22stopni.

    Gdybyś zamienił styropian na podłodze z tym na ścianie, zużycie węgla by
    zapewne znacznie spadło.
    Na podłogę nie ma sensu dawać więcej niż na ścianę, bo pod podłogą -20
    stopni nigdy nie będzie.
    Podejrzewam, że sporo ciepła ucieka Ci przez garaż, bo budynek masz niemal
    idealny dla domu energooszczędnego.

    > Po doświadczeniach z gazem na starym mieszkaniu, nawet gdyby była taka
    > mozliwość (brak sieci gazowej w pobliżu) chyba nie zdecydowałbym sie na
    > ogrzwanie gazowe, a ponieważ PC i prąd odpada, został mi wegiel. Jesli w
    > przyszłości przymierze sie do solarów, koszty ogrzewania spadną, nie bez
    > znaczenie tez jest fakt, że budynek ma dopiero drugi sezon, a spusty rynny
    > założyłem pod koniec lata, więc budynek nie jest do końca suchy.

    To rynny wpływają na zużycie opału? :)
    U mnie rynien i rur spustowych na razie brak, gdy je założę, moze zejdę do
    200zł miesięcznie..

    --
    Bartek