  • Data: 2011-01-04 20:27:29
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Sty, 00:42, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > U ytkownik "Mariusz" <m...@T...pl> napisa w
    > wiadomo ci news:4d225c42

    > Obawiam sie, ze mit wyjatkowej oplacalnosci legl w gruzach...

    Spoko spoko, pisze ze dom nowy, pompa mogla chodzic 24/h zeby
    nagrzac :)

    https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Aldetql4KVO
    QdFFqVXROUDBJZGtJNnF6OXRvMDVNNVE&hl=en#gid=0

    Tu macie realne wyniki kilkunastu userow grzejacych PC.

    Jeden z nich (addiq) to moj znajomy - robilem mu zreszta dolne zrodlo
    (550mb PE40) i "monitoruje" go szczegolnie, bo grzeje pompa ECOPOL
    system 8kW ktora kosztuje ok 12k pln. Grzeje ok 135m2. Tez warto
    zauwazyc - ze wprowadzil sie w listopadzie i od tego czasu wszystko
    liczy. I tak zuzyl:

    - caly listopad -> 313,5 dzien, 217,5 noc -> tj. 245 pln
    - caly grudzien -> 539,2 dzien, 371,5 noc -> tj. 426 pln

    Przypuszczalnie styczen wyjdzie ok 500 pln, luty 400 pln, marzec/
    kwiecien ok 300 pln. Suma ok 1900 pln. Tak ja to szacuje. Mysle tez ze
    jak sie Adrian nauczy wykorzystywac bardziej II taryfe (jak narazie
    widac niezbyt mu to wychodzi;) i bedzie to drugi sezon to spokojnie
    zejdzie do 1500 pln / sezon (CO + CWU razem!!). Adrian mieszka z zona,
    dzieciakami + tesciowa, wiec zuzycie CWU jest spore - mysle ze moze
    dlatego ma takie zuzycie w I taryfie - pompa 8kW ma troche za slaba
    moc zeby wyrobic sie z nagrzaniem duzego bufora CWU i jeszcze nagrzac
    CO tylko w II taryfie :)

    Mi zadnego dodatkowego dowodu na oplacalnosc PC nie trzeba. Jego PC to
    12k pln + kolektor ziemny 8k pln (z czego ja u siebie zejde jeszcze o
    jakies 4k pln z kosztow). To daje ok 16k pln koszt inwestycyjny samej
    PC. Moj sasiad wybulil za jakis retortowy wypas kociol prawie 12k pln,
    ktory mu sie co drugi dzien zacina (podajnik) i po 10-ciu latach
    bedzie do wymiany.

    A co do zuzycia sprezarki - jak juz nie raz pisalem, znam instalacje
    zrobiona w '96 z pompa hibernatusa, ktora obecnie chodzi 15-ty rok i
    jakos nie widac ani tego, ze mialaby pasc, ani zmniejszonej
    sprawnosci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.