    From: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: koszty CO i CW w domu grudzien
    Date: Wed, 5 Jan 2011 11:51:36 +0100

    news:4a6b3a98-9006-4331-887e-be88db9e1d14@m37g2000vb
    n.googlegroups.com...

    > Jeden z nich (addiq) to moj znajomy - robilem mu zreszta dolne zrodlo
    > (550mb PE40) i "monitoruje" go szczegolnie, bo grzeje pompa ECOPOL
    > system 8kW ktora kosztuje ok 12k pln. Grzeje ok 135m2. Tez warto
    > zauwazyc - ze wprowadzil sie w listopadzie i od tego czasu wszystko
    > liczy. I tak zuzyl:

    W tych rurach to solanka czy glikol?

    > jak sie Adrian nauczy wykorzystywac bardziej II taryfe (jak narazie
    > widac niezbyt mu to wychodzi;)

    To jest ten "komfort" taryfiarza o którym pisalem

    > Mi zadnego dodatkowego dowodu na oplacalnosc PC nie trzeba. Jego PC to
    > 12k pln + kolektor ziemny 8k pln (z czego ja u siebie zejde jeszcze o
    > jakies 4k pln z kosztow).

    tylko na 550mb rury trzeba wydac 2200zl. Sama sie zakopie?

    > To daje ok 16k pln koszt inwestycyjny samej
    > PC. Moj sasiad wybulil za jakis retortowy wypas kociol prawie 12k pln,
    > ktory mu sie co drugi dzien zacina (podajnik) i po 10-ciu latach
    > bedzie do wymiany.

    Podpadasz Plumpiemu. Zeszlego roku strasznie naganial na te wynalazki.

    > A co do zuzycia sprezarki - jak juz nie raz pisalem, znam instalacje
    > zrobiona w '96 z pompa hibernatusa, ktora obecnie chodzi 15-ty rok i
    > jakos nie widac ani tego, ze mialaby pasc, ani zmniejszonej
    > sprawnosci.

    Jakos nie chce mi sie wierzyc ze w '96 roku kogolokwiek w Polsce bylo stac
    na PC.

    Marek