    From: "uciu" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: koszty kopania pod fundamenty, koparka or handmade
    Date: Thu, 20 Jun 2013 08:43:04 +0200

    > Jest ok 45mb ścian fundamentowych - będą lane w grunt (glina)
    > - grunk dosyć łatwy do kopania - glina zwięzła, nie obsypuje się

    Miałem okazje kopać fundamenty z ojcem pod domek letniskowy (dom w
    borówkach, wymiary ok 8x8).
    Grunt gliniasty, lane było tak jak chcesz ty.
    Ale do rzeczy - glina nie jest ŁATA do kopania ręcznego.
    Po ściagnięciu humusu, jak była sucha nie można było nawet wbić szpadla taka
    twarda była.
    Zanim ściągnęło się kolejną warstwe trzeba było do już wykopanego otworu
    nalać wody by ją zmiększyć i w ogole by dało się kopać.
    Taka mokra glina i tak była zajebiście upierdliwa bo momentalnie przyklejała
    się do szpadla... 3 razy wbiłesz szpadel w ziemie i szpachelkką trzeba było
    go czyścić bo ważył 10razy wiecej, tak był gliną oblepiony..
    Ogolnie kopanie reczne...masakra...

    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8468 (20130619) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.