  • Data: 2015-02-12 11:35:25
    Temat: Re: kredyt, pożyczka na dom czy mieszkanie.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:70ef7596-4925-4e32-888f-ab7cdb49f97f@go
    oglegroups.com...

    > a w zyciu- nigdy nie zrobi tak szybko jak zestaw fachowców. Ja to
    > przerabiałem. Ktos sie dziwil ze ja fundament budynku robiłem 3 miesiące.
    > Ano robiłem sam i tyle zeszło. Czyli to sa 3 pensje w
    > plecy - a oferte miałem na 9 tys. Wystarczy zarabiac powyzej tej trójki,
    > umówmy sie - zaden wyczyn, i juz sie opłaca zostac w robocie.

    No widzisz, a ja robiłem samemu i mi zajęło 1,5 miesiąca _popołudniami_!, A
    oferta była na 12 tysięcy.
    Aha robiłem ręcznie wykop. Można było drożej i szybciej wziąć koparkę i
    systemowe szalunki, ale nie zarabiam tyle by to się opłaciło :-)

    W zasadzie ciężko mi wymyślić robotę którą taniej byłoby zlecić niż robić
    samemu:
    - Murowanie ścian parteru 1,5 miesiąca _popołudniami_. Ekipa by to zrobiła w
    tydzień, ale by wzięła 10. No i dała gratisowe mostki termiczne (mam ścianę
    1W).
    - Więźba (sama konstrukcja) 5 tysięcy - nie pamiętam ile zajęło, a nie mam
    pod ręką arkusza.
    - Wstawienie drzwi wejściowych (tylko kotwy i pianka bez obróbek bo dom prze
    dtynkowaniem) - 400zł - mnie zajęło 2 godziny
    - Elektryk: minimum 50zł / punkt - moje tempo to więcej niż punkt na
    godzinę.
    itd.

    Są oczywiście rzeczy które warto zlecić jak Tynki (bo długo trwa nauka) czy
    wylewki (bo trzeba kilku ludzi samemu niewygodnie), ale znaczną większość
    rzeczy jest taniej zrobić samemu nawet kosztem bezpłatnego urlopu.

    > Wiadomo ze trzeba bedzie codziennie na budowe przyjechac, robic fotki w
    > ilosci milion dziennie, i na wejscie fachowców opie...ć za jakis duperel
    > aby wiedzieli ze tu chała nie przejdzie. Tyle ze to
    > nic odkrywczego - chcesz miec dobrze to pilnuj :)

    Po trzech wymuszonych poprawkach się obrażą i sobie pójdą a inwestor straci
    kolejny miesiąc na szukanie nowej ekipy.

    Tak wiem, ze gdzieś tam są uczciwe ekipy (Yeti podobno też ktoś widział),
    ale naoglądałem się różnych ekip dostatecznie dużo i dostatecznie dużo po
    różnych ekipach poprawiałem by stwierdzić że prędzej spotkam jednorożca niż
    ekipę której powiem że ma być tak a tak zrobione i po 8 godzinach gdy
    przyjdę na kontrolę to będzie dokładnie tak jak chciałem. Albo jak powiem że
    ma być zgodnie z projektem i normami to będzie zgodnie a nie tak jak
    wykonawcy było wygodniej.

    Tak, spotykam co jakiś czas ludzi co twierdzą że oni mieli dobre ekipy.
    Odwiedzam ich i widzę "fale Dunaju" zamiast równych ścian, włączniki i
    gniazdka w takich miejscach że są niewygodne w użytkowaniu, grzejniki pod
    każdym oknem na innej wysokości itd. A inwestor zadowolony z ekipy bo
    skończyli i zajęło im to tylko dwukrotnie więcej czasu niż początkowo
    obiecywali i kosztowało tylko 50% więcej kasy. Podczas gdy wszędzie dookoła
    jest jeszcze gorzej. No to nic dziwnego że inwestor zadowolony jak go
    oszukano tylko na 50% a innych na 100%.

    A później jak ktoś mnie pyta ile mnie dom kosztował i odpowiadam to się
    obrażają że ich okłamuję, bo się okazuje że kredyt o połowę mniejszy, dom o
    połowę większy a do tego lepsze materiały i wykończenie, a zarobki podobne z
    tym że u mnie biega trójka dzieci. No to wyciągam faktury, pokazuję umowę
    kredytową, a najbardziej niewiernym PIT za ostatni rok. I nagle atmosfera
    robi się "ciężka" i już nie rozmawiamy o budowaniu tylko o sporcie albo o
    hitach kinowych...

    Pozdrawiam
    Ergie