  • Data: 2015-02-15 03:48:01
    Temat: Re: kredyt, pożyczka na dom czy mieszkanie.
    Od: KIKI <n...@e...il> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-02-15 01:01, nadir wrote:
    > Czy to się aby nie kłuci z tym?
    > http://www.forumsep.pl/viewtopic.php?t=7772&postdays
    =0&postorder=asc&start=15

    > Poza tym gdzie ma być zamontowany ten ochronnik przepięciowy w skrzynce,
    > przed licznikiem czy za? I kto ma to zrobić ZE czy właściciel domu/posesji?
    > Bo ja oglądam moją skrzynkę to tam nie mogę nic zamontować, cała
    > skrzynka licznikowa i złącze są oplombowane nie ma w ogóle dostępu do
    > kabli. Jest tylko licznik i jakiś rozłącznik, i tak to wygląda na całym
    > osiedlu.

    Ciekawe. Nam dali klucze do szafek licznikowych i tam część zaplombowana
    to jedno, a za licznikiem jest rozłącznik już dostępny i dużo miejsca.
    Ja sobie wsadziłem tam odgromniki sam. Za licznikiem oczywiście.

    Są bezpieczniki----LICZNIK-----moje-ochronniki--------k
    abel do mnie
    A równocześnie dowiązałem się moją bednarką do ich bednarki i
    rozdzieliłem PE-N

    Przeważnie jak wali piorun to w linie lub w sąsiadów i udar przychodzi
    kablem. Każde 10m to 30ns opóźnienia. jak będzie 15-20m to będzie
    optymalnie. W domu dasz drugi taki ochronnik. Ale ważne żeby bednarka
    była między skrzynką i domem i ten uziom fundamentowy złączony pod
    ziemią i ze wspólnego punktu wąs do swojej rozdzielni. Ale musi być
    prosto z ziemi.

    Jak skrzynka na słupie to jeszcze gorzej, bo w słupy wali.