  • Data: 2009-01-13 10:36:41
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JKK <j...@i...fm> napisał(a):

    > W moim Brotje WBS 22 (kondensat AD 2005) wykres jest trochę inny:
    > 60C przy 0C to tutaj krzywa nr 23.
    > Standardowo jest ustawiana krzywa nr 18.
    > Ja obecnie mam ustawioną nr 8 i przy ok. -4 na zewnątrz w domu jest ok. 22C
    > (temperatura zasilania ok. 40 C, podłogówka ok. 20 C).
    > Krzywe mozna przesuwać, dodatkowo jest też regulacja pożądanej temperatury
    > pomieszczenia w pomieszczeniu pieca.
    Ten u rodzinki to zwylky amtosferyczny kociol, wiec temperatury wody w obiegu
    beda troche inne. Natomiast krzywe ustawia sie tylko jednym parametrem
    "nachylenie" ktory przy okazji przesuwa rowniez temperature przy 0st.

    > Miałem dokupić regulator pokojowy (pogodowy jest),
    > ale zbytnio nie ma sensu.
    troche dziwne i na oko mniej efektywne.

    > Skąd takie założenie - stara instalacja, dom nieocieplony, wiatr hula
    > drzwiami i oknami ?
    To nie jest zalozenie tylko sprawdzone empirycznie. Instalacja stara (zeberka,
    duza pojemnosc ukladu), dom nieocieplony. Okna wymienione, ale wiatr mimo
    wszystko troche hula. I dosc wysoka temperatura w domu ustawiona (22-23st).
    Mimo wszystko mam wrazenie ze daloby sie to efektywniej ogrzewac, gdyby kociol
    pozwalal na fajniejsze ustawienia. No, ale byl tani w zakupie ;-))

    pozdrawiam
    Bruno