    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mały agregat prądotwórczy - jaki?
    Date: Tue, 6 Mar 2012 08:06:30 +0100

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości
    news:jj37r4$j6e$1@inews.gazeta.pl...

    > Będzie sporadycznie używany więc musi wytrzymać długo (w sensie: po
    > gwarancji ma działać mimo że niewiele go używałem :)
    > Co warto kupić, czego się wystrzegać?

    Mam agregat CMI z Obi - mam go już 5 lat. Używam go w pracy. 2,2 kVA.
    Kosztował 800 zł, teraz widzę że ten typ (pod różnymi markami) można kupić
    za 500 -600 zł, np okresowo w Biedronce, lidlu. Kupiłbym jednak w markecie
    typu DIY, tam gdzie stale jest coś takiego w ofercie. Nie kupuj dwusuwów
    (moc zazwyczaj poniżej 1 kVA) bo będziesz się dodatkowo babrać z olejami i
    świecami zapłonowymi.

    Uważać trzeba teraz przede wszystkim na paliwo bo to nie jest benzyna w
    dawnym tego słowa znaczeniu. Obecnie dostępna "benzyna" jest mieszanką czort
    wie czego i przy dłuższym przechowywyaniu powoduje korozję zbironików,
    rozpuszczanie niektórych elementów z tworzyw sztucznych (np uszczelnienia w
    kranikach) itp atrakcje. Znamiennym niech będzie że "benzyny" przeznaczone
    dla lotnictwa mają zawsze w partii dostawy datę produkcji i okres
    przydatności. W ruchu lądowym tego się nie wymaga. Benzyn klasycznych raczej
    już nie będzie wiec warto o tym wiedzieć, przynajmniej na tyle że obecnie
    produkowane paliwa mogą wiązać lub wytrącać wodę i substancie
    przyspieszające korozję.
    Przy wyłączaniu agregatu warto zakręćić kranik i pozwolić aby paliwo w
    gaźniku zosatło do końca zużyte aż agregat sam zgaśnie bo powodowana przez
    paliwo korozja stopów stosowanych na gażniki i elementów mosiężnych jest
    wyjątkowo upierdliwa.