    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mały agregat prądotwórczy - jaki?
    Date: Tue, 6 Mar 2012 14:01:06 +0100

    > Witam,
    > Potrzebuję do sporadycznego użytku mały i niezbyt drogi agregat
    > prądotwórczy. Od czasu do czasu zabiorę go do pracy, poza tym w razie
    > dłuższego zaniku zasilania w domu ma zasilić piec gazowy i ew. oświetlenie
    > (od strony elektryki w domu sam dokonam odpowiednich przeróbek). Będzie
    > sporadycznie używany więc musi wytrzymać długo (w sensie: po gwarancji ma
    > działać mimo że niewiele go używałem :)
    > Co warto kupić, czego się wystrzegać?

    Używałem na budowie agregatu Westlands czy jakoś podobnie z Loroy Merlin 2
    albo 2,2 kW. Identyczne konstrukcje z innymi naklejkami są tez w pozostałych
    sieciach. Ciągnąłem na tym całą budowę od oświetlenia na czas wykopów,
    poprzez betoniarkę aż do elektronarzędzi na czas robienia dachu. Dostawał
    nieźle w kość - często odpalany po kilkanaście razy dziennie na kilka minut.
    Niezależnie od deszczu i temperatur od -15 do +30

    - Kosztował ok. 800zł, paliwo to benzyna bezołowiowa, poza wlanie oleju
    bezobsługowy
    - Odpala od pierwszego pociągnięcia linki
    - Bez problemu daje radę przy jednocześnie podłączonej betoniarce 800W i
    oświetleniu 650W
    - Gdy używałem pilarki 1800W i halogena 150W to kilka razy wybiło
    bezpiecznik gdy za mocno przycisnąłem pilarkę.
    - Używany już półtora roku ciągle odpala bez problemu tylko raz czyściłem
    świecę i dolałem oleju.
    - Dość ciężki 40kg + paliwo i głośny
    - Rozrusznik (szarpanka) ma plastikowe kółko które od częstego używania się
    wyrobiło - zostało naprawione na gwarancji, ale ponownie się zepsuło i teraz
    odpalam poprzez nawinięcie linki bezpośrednio na wał bo nie chcę tracić go
    na dwa tygodnie.
    - Napięcie jest stabilne jeśli chodzi o poziom ale nie jest to sinus: Proste
    narzędzia elektryczne działają bez problemy, ale na dwie wiertarki z
    elektroniczną regulacją obrotów firmy Bosh działa tylko jedna, a druga tylko
    buczy
    - spalanie ok. 0,5l na godzinę pracy przy 500W obciążeniu i ok. 1l przy
    pełnym obciążeniu

    Jako zasilanie awaryjne IMO nie nadaje się ze względu na hałas i konieczność
    użycia stabilizatora napięcia

    Zanim go kupiłem oglądałem też inne agregaty o mniejszej mocy i widziałem za
    ok 1200zł agregaty o mocy ok 1kw z plastikową obudową o minimalnym poziomie
    hałasu nie pamiętam ale wydaje mi się, że coś na nich pisało, że maja
    wbudowany stabilizator napięcia. 1kw na piec gazowy i oświetlenie IMO
    wystarczy,

    Pozdrawiam
    Ergie