  • Data: 2009-02-02 16:39:14
    Temat: Re: max 220 vs. porotherm 30
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lut, 13:13, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
    > Uzytkownik <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:8412c024-a95f-425b-bf27-e096a52c6350@
    q36g2000vbn.googlegroups.com...
    [...]
    > Dzieki za rady i zdjecia, bardzo sie przydaly. U mnie dom bedzie z poddaszem,
    > sciana kolankowa wys. ok 1m, bez slepych scian. Zastanawiam sie nad takimi
    > elementami, latwiej je ukryc w murze:http://www.art4u.superhost.pl/reku/?/osprzetwe
    ntylacyjny

    > pomijam w tej chwili, ze wyjdzie to 3x drozej od rur spiro.

    Mozesz i tak! Ale zaplanuj sobie grubsza warstwe styropianu na
    posadzkach i pod nia je ukryj. Pamietaj tylko o przekrojach. ~fi120
    okragle to ~113cm2, a taki kanal prostokatny 150x50 to tylko 75cm2.
    200x90 to juz OK -> 180cm2. W ten sposob to ja bym wszystko ukryl na
    podlodze poddasza - zaplanuj np. 14cm styropianu w dwoch warstwach -
    >9cm i 4cm. Rozprowadzisz w ten sposob cala instalacje parteru i
    poddasza w podlodze poddasza :) Tylko to trzeba zaplanowac wczesniej -
    wyzej nadproza na poddaszu i tak dalej :) Oczywiscie jeszcze kwestia
    stopniowania przekrojow do kolejnych anemostatow, ale to juz kwestia
    projektu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.