    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: membrana dachowa - przemyslenia
    Date: Tue, 23 Feb 2010 10:57:39 -0000

    >To między innymi ja Cie namawiałem na deskowanie ipapę ale ostatnio
    >ktos mnie postarszyła ze papa pod blachą nagrzewa się bardzo i szybko
    >niszczy. Nie wiem na ile jest to prawdą.
    >Wychodzi na to że chyba najlepiej to dac samą papę :)

    :-)
    !!!! nie mieszaj juz mi tutaj !!!! ;-))))))))
    No ja planuje dachówkę. Na poczatku tez chcialem
    oszczednosciowo blache, ale zmienilem zdanie :-), poniewaz
    czytajac wiele opinii bylo takich ze folia moze ulegać degradacji
    ze wzgledu na wysoka temperature - a deskowania nie chcialem :-).
    Wybralem wiec dachowke z folia i bez deskowania, jednak dostawcy
    folii nie za bardzo mnie przekonali. Wiesz porownywali swoje produkty
    do mercedesów i innych lux samochodow, ale jak dochodzilo do
    rozmowy o gwarancjach to tylko mogli mi personalnie zagwarantowac
    ze bedzie dobrze ale nie na papierze...

    Po drugie co do blachy. Wygladalo to fajnie na poczatku, ale....
    okazuje sie ze te tansze blachy moga pracowac przy nagrzewaniu sie
    a co za tym idzie powodowac powiekszanie sie otworów w miejscu wkrętów,
    co z biegiem czasu moze doprowadzic do rozszczelnienia w miejscu mocowan.
    Czyli wyszlo ze musial bym zastosowac deskowanie + dobra blachodachowke,
    ktorej koszt calosciowy jest juz dosc mocno porownywalny z dachowka.

    Mam troche namieszane, poniewaz z jednej strony nie chce budowac bunkru
    mogacego przetrwac 150lat, ale z drugiej strony za 10 lat nie chce
    przeprowadzac
    kapitalnego remontu.

    Ostatecznie skonczy sie chyba na deskowaniu i dachowce betonowej.

    Posiadam stary dom jednorodzinny i mam doswiadczenia z dachowka, ktora na
    tym
    domu lezy dziesieciolecia. Mialem tez budynek gospodarczy ktory byl pokryty
    papa przez wiele lat i nie zaciekal, wiec suma sumarum chyba nie bedzie tak
    zle.
    Ponadto budynek, pokryty tylko papa, byl wystawiony na bezposrenie
    dzialanie
    słonca, na upaly.

    Pzdr
    Darek