  • Data: 2017-12-30 23:37:08
    Temat: Re: mieszkania nie trzeba posiadać na własność
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan maniek4 napisał:

    > Pamietasz zapewne ksiazeczki mieszkaniowe, czy talony na samochody.
    > Ludzie wplacali po pol wyplaty, by po zmianach koncowki lat 80 wyplacic
    > jakies smieszne pieniadze z PKO, za ktore mogles kupic dwa lody wloskie
    > i paczke czipsow.

    Ja miałem książeczkę mieszkaniową, o której wszyscy zapomnieli. Ojciec
    mi ją założył gdy jeszcze chodziłem do szkoły, dał w pracy stałe zlecenie
    potrącania z pensji i wpłaty na książeczkę. I tyle. Przypomnieli sobie
    o niej gdy przechodził na emeryturę, a ja już od dawna miałem swój dom.
    Powiedzieli, że zlecenie dotyczy kwoty 300 zł. Z tym że były to stare
    300 złotych -- oni sumiennie do samego końca wpłacali po te trzy grosze.
    Uzbierało się tego coś koło sześciu złotych i kilkadziesiąt groszy.
    Było to ostatni moment, kiedy dało się tę kwotę jakoś zrewaloryzować.
    Kupowaliśmy w rodzinie jakieś mieszakanie, a to wystarczyło by z tych
    sześciu złotych zrobić kilkanaście tysięcy. Też niewielka część wartości
    mieszkania, ale dobre i to.

    --
    Jarek