    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: moc kotła gazowego
    Date: Fri, 16 Nov 2012 12:07:53 +0100
    <k7jb30$v0l$1@usenet.news.interia.pl> <k7lv2t$uec$1@news.task.gda.pl>
    <k7t1qg$q3k$1@usenet.news.interia.pl>
    <50a21516$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7tf6j$s0o$1@node2.news.atman.pl>
    <50a2ba7a$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7uhbh$u9d$1@node2.news.atman.pl> <k7v8b4$i7o$1@news.task.gda.pl>
    <k7vo60$k3$1@node2.news.atman.pl> <k80jgn$tlo$1@news.task.gda.pl>
    <k81a6i$o9g$1@node1.news.atman.pl> <k81r3g$u8f$1@news.task.gda.pl>
    <k82mvc$r1d$1@node2.news.atman.pl>
    <50a4e6ac$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <k82r7k$v82$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <k82uc2$2mt$1@node2.news.atman.pl>
    <50a52039$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie podraża.
    > Wystarczy porównać ceny kotłów 14kW i 20-24kW.
    > Są niemal identyczne.

    Po pierwsze dla jednego "niemal" nie ma znaczenia drugi woli to wydać na
    jakieś hobby. Po drugie porównaj ceny kanałów koncentrycznych - przy różnych
    mocach są różne średnice (choć to zależy też od producenta). Po trzecie
    kocioł o mniejszej mocy pracuje sprawniej przy grzaniu CO.

    > Jest to zrozumiałe, bo ta sama jest armatura gazowa, ta sama automatyka,
    > te same podzespoły hydrauliczne.
    > To samo dotyczy zasobników 100l czy 160l.

    Zależnie od producenta i typu od 100 do 500 zł różnicy, dodatkowo większy
    zasobnik ma większe straty "postojowe".

    > Komfort ciepłej wody z zasobnika i z kotła dwufunkcyjnego jest
    > nieporównywalny.

    Oczywiście, dlatego nikomu nie proponuję kotła dwufunkcyjnego tylko
    jednofunkcyjny albo zewnętrznym albo wbudowanym.

    Przy 3-4 osobach nie da się obu rozwiązań nawet porównać.

    Oczywiście, ale też chyba nikt nikogo nie namawia na zamianę kotła
    jednofunkcyjnego z zasobnikiem na dwufunkcyjny.

    > Jezeli ktoś nie ma miejsca lub budowla nie pozwala na zasobnik (małe
    > mieszkanie, słabe stropy, bo zasobnik 160l to obciążenie stropu ok. 350kg

    Ciekawa fizyka :-)

    > etc.) to stosuje się półśrodki w rodzaju zasobnik 20l, ale w istocie
    > rzeczy jest to nieco ulepszony kocioł dwufunkcyjny.

    ROTFL. Z punktu widzenia użytkownika nie odróżnisz kotła (wystarczającej
    mocy) z zasobnikiem 20l od takiego z zasobnikiem 200l. W obu przypadkach
    będzie miał stały strumień wody o w miarę stałej temperaturze nawet w
    momencie otwarcia drugiego/trzeciego kranu.

    > Dopiero co podałem koszty wykonania instalacji dla zasobnika 160l więc po
    > co ta demagogia.
    > I po co demagogiczne , a stanowcze "kup 14kW, a nie 24 kW" itd.

    To nie demagogia. W tym przypadku jest to lepsze rozwiązanie, więc nie ma
    sensu silić się na populizm w stylu zrób co zechcesz i tak będzie dobrze.

    Czy jak ktoś pyta o auto do przewiezienia worka cementu proponujesz mu zakup
    tira? Ja wiem, że marketingowcy i instalatorzy więcej zarabiają na droższym
    sprzęcie więc im zależy na tym by każdy swoją kotłownie i instalację
    przewymiarował do granic absurdu, i wielu ludzi się na to dało złapać. Ale
    to, że samemu się niepotrzebnie straciło kasę nie znaczy że trzeba innych do
    tego zachęcać.

    Pozdrawiam
    Ergie