eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniemokra wełna od strony dachówki. Co jest źle zrobione? › Re: mokra wełna od strony dachówki. Co jest źle zrobione?
    From: Budyń <b...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mokra wełna od strony dachówki. Co jest źle zrobione?
    Date: Mon, 25 Nov 2013 11:14:16 +0100

    Użytkownik "Edward" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    news:l6v3qu$fo5$1@alfa.ceti.pl...
    > Witam,
    > Kupiłem dom z 1992 roku. Problem polega na tym, że na poddaszu między
    > wełną, a folią, która jest pod dachówką zbiera się wilgoć.
    > Od strony pomieszczeń mieszkalnych wełna jest sucha.
    > Folia pod dachówką to jakieś grube matowe tworzywo z siatką zbrojeniową z
    > plastiku, nie mam pojęcia, czy w ogóle jest paroprzepuszczalna.
    > Folia od strony pomieszczeń poddasza jest niebieska, podejrzewam że to
    > zwykła folia budowlana, jest do tego fatalnie położona, szpary po kilka
    > cm.
> [...]

    należy zrobic remont od środka:
    wersja minimum: rozebrac kartongipsy, założyć paroizolację ale w sposób
    szczelny.

    wersja porządna:
    rozebrac kartongipsy, założyć paroizolację ale w sposób szczelny.
    zdjąc wełne i wysuszyć, zrobić szczeline wentylacyjną,
    sprawdzć membrane dachową ta pod dachówką , ewentualne uszkodzenia naprawić.

    Złożyć to wszystko do kupy czyli od strony dachu bedzie to wyglądało tak:
    dachówka (nie ruszana)
    łaty (nie ruszana)
    kontrłaty (nie ruszana)
    membrana (nie ruszana)