  • Data: 2017-04-21 14:17:27
    Temat: Re: monitoring - dobor kamer
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 21 Apr 2017 04:33:28 -0700 (PDT), Budyń

    > No jesli tak to masz racje - bo twoim głównym zmartwieniem będzie
    > spalony dom. Brak instalacji piorunochronnej nie polepsza niczego (no,
    > moze portfelem w czasie inwestycji).

    Co właściwie musi zajść aby dom został trafiony przez piorun? W jakie
    miejsca domu, o ile zajdzie taka sytuacja, piorun wali? Zakładając
    naturalnie brak odgromników. W antenę? W komin? Ja nic na dachu mieć nie
    będę (ani anten ani kominów) -- wszelakie instalacje będą wisieć na
    elewacji piętra, pod okapem dachu.

    > Odgromowka to nie jest jakies cudowne urządzenie do automagicznego
    > rozwiązywania kłopotów. Ono ma swój cel oparty o pewnien rachunek
    > statystyczno-ekonomiczny. Odgromóka chroni od pożaru i baaardzo
    > poważnych przepięć.

    Przy czym mój własny rachunek statystyczny mówi, że dużo większe
    pradopodobieństwo uderzenia pioruna będzie gdy wystawię na dach uziemiony
    drut (a gdy w pobliżu nikt odgromników nie ma i nie ma też innych wysokich
    obiektów mogących przyciągać pioruna). Jak mnie parę razy w roku będzie z
    tego tytułu trzepać, co wiąże się także z indukowaniem prądu i ryzykiem
    poprzepalania delikatniejszych urzadzeń, to już chyba jednak wolę ryzykować
    spaleniem domu -- bo statystycznie to jednak zjawisko rzadkie. :P Ale tu
    znowu, patrz pierwszy akapit.

    > Od mniejszych przepiec wyindukowanych od uderzenia w
    > poblizu mają słuzych ograniczniki przepiec. Ale one tez
    > nie poradzą w 100% w przypadku strzału bezposredniego.

    Ano właśnie. Dlatego właśnie wolałbym nie prowokować. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk