    Subject: Re: monitoring - dobor kamer
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <a...@m...org> <1o16iuw1dknfm$.dlg@myjk.org>
    <58eb9d91$0$654$65785112@news.neostrada.pl> <lna5k5zs9p9q$.dlg@myjk.org>
    <58eba685$0$644$65785112@news.neostrada.pl> <b...@m...org>
    <2...@g...com>
    <4wj1kx2lgjzk$.dlg@myjk.org>
    <0...@g...com>
    <od9rhe$r72$1@dont-email.me> <oda8ra$ini$2@node2.news.atman.pl>
    <odcbti$a7e$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <odcp8a$js1$2@dont-email.me>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 24 Apr 2017 22:47:15 +0200

    W dniu 2017-04-21 o 13:12, quent pisze:

    > Okna zamknięte bo ogólnie pogoda pod psem była.
    > Nad głową mam strop lekki z płyt GK na ruszcie stalowym a na tym zasyp
    > z ekofibru, poddasze nieużytkowe i dachówka betonowa.
    > Cholera wie skąd się to wzięło.

    Jak to skąd się to wzięło?

    Pan Zenek ze Ździśkiem co to siem znajom na fszystkim, którzy robili
    zabudowę GK, uważajom, że normy i prawo budowlane to jest tylko dla idiotów.

    Po prostu nie uziemili stelaża od GK i w nim się wyindukowała energia
    elektryczna.

    Przyczyny wyindukowania się elektryczności mogły być dwie:

    1. Gdzieś parę kilometrów od Ciebie uderzył piorun i w Twoim stelażu
    wyindukował się Impulsem Elektro-Magnetyczny z angielskiego/LEMP
    (Lightning Electromagnetic Pulse)./

    /2. Spadający grad, który uderza o dach jest nalektryzowany i przenosi
    na niego ładunki elektryczne, stopniowo go elektryzując. Ładunek ten
    może się przenieść na nieuziemione, metalowe elementy konstrukcyjne
    takie jak zabudowa GK.
    /

    /Aby temu zapobiec, wszystkie przewodzące prąd elementy konstrukcyjne
    budynku: blaszany dach jeżeli jest, maszt antenowy, stalowe wkłady
    kominowe, stelaże GK, metalowe balustrady tarasów i schodów, stalowe
    belki stropowe itd. powinny być uziemiane. Tak nakazuje obowiązujące
    Prawo Budowlane i normy, a także zdrowy rozsadek./

    /
    Swoją drogą sprawdż instalację elektryczną oświetlenia na stropie, bo
    zazwyczaj takie ładunki elektryczne "walą" w najbliższą instalację.
    Możesz mieć tam w stropie nadpalony przewód.
    /