    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: monitoring obiektu w HD
    Date: Fri, 23 Mar 2012 05:00:44 -0700 (PDT)

    W dniu sobota, 10 marca 2012, 11:30:45 UTC+1 użytkownik Amir napisał:
    > Witam, niedawno był temat dot. monitoringu obiektu
    > posypaly sie opinie, ze zwykle kamery nie nadają się nawet te bardzo drogie,

    Tak sie dyskusja potoczyla w kierunku "po co" to wtrace "po co" moje trzy grosze
    jakie ja mialem sytuacje kiedy monitoring by sie przydal:

    1. W czasie budowy ktos mi kradl drewno. Straty male ale akurat kradli te ktore z
    ojcem zmudnie mielismy po szalunkach oczyszczone z betonu i gwozdzi i oczekujace na
    dalsze wykorzystanie. Krew mnie zalala :) Na szczescie zlapalem jednego gnoja (jak
    sie okazalo lebek mial 14 lat) i skonczylo sie na sprawie w sadzie rodzinnym. Gdybym
    mial kamere odrazu bym zlokalizowal gnoja, a nie ganial po lasach :)

    2. W zeszlym roku mialem sytuacje ze jakis nacpany kretyn sie zgubil i akurat kolo
    mojej dzialki "zawiesil". Wbiegl mi na posesje, grozil, rzucal kamieniami. Trafil w
    elewacje. Skonczylo sie na tym ze przesiedzial 24h zeby wytrzezwiec i 24h w areszcie
    na przesluchaniu, w koncu jego ojciec mi oddal 400 pln strat. Gdybym mial kamerke to
    bym idiote jeszcze oskarzyl o napasc tak ze by dostal ze dwa lata w zawiasach.

    3. Niedawno ktos/cos przecielo w nocy dluga (20m) smycz na ktorej czasem biega moj
    pies. Gruba plecionka ucieta rowno i odrzucona razem z koncem smyczy daleko od
    tarasu, nie ma szans ze zrobil to wiatr czy jakas wieksza zwierzyna (mam cala posesje
    ogrodzona). Nie mam pojecia kto i po co - sprawa nierozwiazana. Niby pierdola ale
    czasem mysle co poeta mial na mysli - gdybym mial kamerke to moze mialbym pretekst
    zeby moc sasiadowi "legalnie" morde obic ;-)

    Tak wiec zestaw z ubiquiti x 3 kamera niedlugo zawisnie na mojej posesji :)
    pozdr.

    --
    Adam