  • Data: 2016-03-30 20:27:16
    Temat: Re: montaż drzwi wejsciowych
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:56f8418e$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
    > Firma wymieniła mi drzwi wejściowe.
    > Niestety nie jestem zadowolona, ponieważ te nowe drzwi są niższe od
    > oryginału.
    > Widać to wyraźnie od strony wewnętrznej:
    > http://tnij.org/mwl0g4e
    > A od strony korytarza widać, że górna listwa obniża światło otworu.
    > http://tnij.org/v9cibmz.
    > Teraz na wysokości ma otwór drzwiowy 186 cm
    > http://tnij.org/hdymuii
    > Skrócono na długości skrzydło drzwi o prawie 10 cm.
    > http://tnij.org/iah7fsh
    > Uważam to za błąd.
> [...]

    Jak wyglądała stara futryna? Czy tak jak w drzwiach do łazienki?
    Taki typ futryny, to praktycznie jest prostokąt zespawany z katownika, który
    wkłada się w otwór w murze. Nowa futryna jest zupełnie innej konstrukcji,
    składa się z elementów o przekroju kwadratowym i dlatego jest grubsza. zeby
    zachować światło przejścia nalezy wkuć się w nadproże, albo zastosować inny
    rodzaj ościeżnicy - analogiczny jak tej starej. Zapewne sąsiedzi zażyczyli
    sobie drzwi z futryną, która nie zmiejsza światła przejścia.

    Przy zamawianiu należało się upewnić co dokładnie zamawiasz i jak to będzie
    wyglądać.
    Fachowiec, który namówił Cię na wymianę drzwi powinien z kolei poinformować
    Cię dokładnie jak to będzie wyglądać po zamontowaniu. Trochę Cię naciągnął
    wciskając drzwi, które nie były Ci potrzebne i znacznie różnią się od tego
    co było.
    Tak więc wina leży po obu stronach. Ty kupiłaś drzwi "w ciemno", nie
    oglądając ich przed zamontowaniem. "Fachowiec" nie poinformował Cię
    dokładnie o właściwościach drzwi, które sprzedaje.

    Podejdź do sąsiadów, którzy mają nowe drzwi niezmniejszające światła
    przejścia i wybadaj jakiej firmy są to drzwi. Potem możesz się powołać na
    to, że inni wykonawcy potrafią dobrze dobrać drzwi do istniejącego otworu.
    A tak w ogóle, to jeśli zamawiałaś drzwi będąc u siebie w domu (a nie w
    siedzibie firmy montującej), to masz chyba 14 dni na zrezygnowanie z zakupu.
    :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba