    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mury zew i nosne z czego
    Date: Mon, 11 Jan 2010 18:52:09 +0100

    news:hiesrj$oht$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Średnioroczna temperatura na zewnątrz 0stC, wewnątrz 21st C, dni
    > grzewczych 180dni, cena akt. brutto GZ50 1,75 i wyszło 252zł.

    Srednioroczna temp. w Polsce to 7-9C, wiec jeszcze wiecej niz ja przyjalem
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Geografia_Polski

    Dni przyjales mniej jak ja, a GZ50 u mnie to 1,1236 m^3 brutto, oplata
    zmienna to 0,3819 brutto, oplat stalych nie licze, razem 1,5055 brutto, wiec
    nie wiele sie pomylilem. Po Twoich korektach wyjdzie jeszcze mniej, bo
    srednio 124zl za sezon.
    Jak bedziesz mial kominek albo psa a ja nie to i tak zaplacisz wiecej, wiec
    roznica zupelnie pomijalna. Przy okazji gdzie ten zwrot po pieciu latach
    miedzy 10 a 20cm styropianu albo i 30cm tak przez niektorych wychwalany?

    > Ale nie o to mi chodziło.

    A mi mniej wiecej o to, ze nawet gdyby roznica w rachunkach wynosila i 100zl
    miesiecznie w sezonie to i tak nie bedzie to sciana domku letniego.

    > Chodziło mi o fakt że zamiast obawiać się o przewiewanie pustaków jak u
    > kiki wystarczy zwrócic uwagę że tak naprawde właściwym ociepleniem w
    > ścianie dwuwarstwowej jest styropian. Jeżeli coś będzie źle wykonane w
    > murarce to zatuszuje to dość skutecznie właśnie styropian. Są to dziury po
    > kołkach i instalacjach, czasem podmórówka z cegły pełnej, nie ocieplone
    > wieńcie i nadproża, zbyt gruba warstwa zaprawy.

    To tak naprawde nie ma nic do rzeczy, bo przypadki wiania z gniazdek w
    scianie 2W nie sa niczym odosobnionym. Robota moze byc spitolona tu i tu a
    do uzytego materialu nie ma nic do rzeczy.

    Pozdro.. TK