    From: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nadproże - mostek termiczny
    Date: Wed, 20 Oct 2010 20:09:28 +0200

    > 1 W celu eliminacji mostka termicznego przy nadprożu przy montażu okien,
    > zasugerowano mi, bym okna montował albo przy samym końcu ściany
    > (płaszczyzna ściany zewnętrznej na równi z ościeżnicą, bądź - ponoć coraz
    > to popularniejsze - okno zostało osadzone wręcz w izolacji (u mnie będzie
    > 15 weły min.) i oczywiście kotwami zamocowane w ścianach. Czy faktycznie
    > jest to dobry sposób na pozybcie się mostków termicznych. Dodam, że u mnie
    > większość okien to będą duże przeszklenia - witryny - nieotwieralne okna.

    Najlepszy montaż okien to właśnie montaż w warstwie ocieplenia - całkowicie
    okna wysuniete poza lico ściany - wtedy "zimno" musi pokonać bardzo dużą
    odległość przez izolację zanim dojedzie do nadproża/ściany.
    Sam u siebie kazałem wykonać taki montaż, trochę montażyści marudzili, ale
    okna wiszą i właśnie zacznę ocieplanie budynku.
    u mnie na kotwach "wisza" przeszklenia 2,40x2,00 z zestawem 3 szybowym po 6
    mm szyby co daje łączna wagę ponad 200 kg..

    poniżej w miare moich mozliwości "wyrysowałem" dla zobrazowania opisu jak
    zmienia się droga którą musi zimno pokonać aby dojść do muru/nadproża itp.

    --\
    \
    mur \-----okno
    --------\-----