    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nadproże - mostek termiczny
    Date: Wed, 20 Oct 2010 20:35:50 +0200

    Bogdann wrote:
    > Witam
    >
    > 1 W celu eliminacji mostka termicznego przy nadprożu przy montażu
    > okien, zasugerowano mi, bym okna montował albo przy samym końcu
    > ściany (płaszczyzna ściany zewnętrznej na równi z ościeżnicą, bądź -
    > ponoć coraz to popularniejsze - okno zostało osadzone wręcz w
    > izolacji (u mnie będzie 15 weły min.) i oczywiście kotwami zamocowane
    > w ścianach. Czy faktycznie jest to dobry sposób na pozybcie się
    > mostków termicznych. Dodam, że u mnie większość okien to będą duże
    > przeszklenia - witryny - nieotwieralne okna.

    ten temat już co naświetlono...

    > 2 Zastanawiałem się, że skoro mostek termiczny występuje w nadprożu
    > (no bo to betonowa konstrukcja), to dlaczego np. można zastosować
    > takiego rozwiązania, by nadproże wybudować np. 10cm wyżej, a w tą
    > przestrzeń (między nadprożem, a oknem), w te 10cm włożyć styropian,
    > który by sie zazębiał ze styropianem/wełną z zewnątrz. To by
    > wyeliminowało mostek na styku okno-nadproże ?

    dokłądnie tak mam siebie choć wynikło to troszkę z przypadku. Mam ścianę 1W
    z ytonga z systemowymi (ciepłymi) nadprożami, pod nadprożami ma wklejone
    pasy z XPS. dzięki czemu na pewno poprawiłem parametry izolacyjne tego
    elementu. Dodam że podczas wykonywania tynku zostały dorobione swoiste
    węgarki ze styropianu które zasłaniają częściowo framugę okna, poprawiać też
    izolację cieplną.