    From: "Tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Date: Fri, 29 Jan 2010 01:09:10 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Pod tym linkiem jest projekt domu:
    > http://tiny.pl/hmj1n
    > ktory ma dach dwuspadowy ale wyglada mi na to (nie ma dokladnych rsunkow),
    > ze w miejscu kalenicy jest szerszy i wraz ze spadkiem zweza sie tak jak
    > sciany domu.
    >
    > Czy nie jest to aby jakas mina? Nie utone w kosztach wykonania wiezby i
    > ogolnie wykonania takiego dachu?
    >
    > Pozdr.

    To jest chyba domek letniskowy i "hamerykanski" projekt zatem budowany w
    technologii szkieletowej. I juz na poczatku zauwazylem pewne naciagactwo.
    Sciany normalnej grubosci 4 cale czyli 10 cm mozna sobie za odpowiednia
    doplata zmienic na 6 calowe. Podobnie wiezba dachowa, za dodatkowe okolo 3
    stowy dostaniesz szczegolowe rysunki jak to poprawnie wykonac.
    Niezaleznie od tego musisz byc przygotowany aby ten dach zrobic z drewna,
    tarcicy o standardowej grubosci dech rownej 1.5 cala.
    Ten dach jest oczywiscie duzo szerszy w szczycie niz na okapie a to wymaga
    specjalnej konstrukcji tych "wiszacych" polaci. Prawdopodobnie jest to dach
    platwiowo jetkowy a te szersze nawisy wisza na wzmocnionej belce szczytowej i
    opieraja sie na platwiach rowniez wystajacych po za obrys samego budynku.
    Bardzo prawdopodobne jest rowniez to, ze strop musi byc rowniez wykonany jako
    drewniany; te belki stropowe beda pelnic role wiazara dolnego spinajacego
    krokwie.
    W sumie jak bedziesz mial dokladny plan to wykonaie nie bedzie jakies
    katastrofalnie trudne zwlaszcza, ze te krokwie sa lekkie tyle, ze uklada sie
    je w rozstawie co 16 cali czyli 40 cm.
    Moja obawe budzi tylko jego wytrzymalosc na huraganowy wiatr, ktory raz na 10
    lat ale moze sie pojawic i ten daszek pokryty blacha czy gontem bitumicznym
    moze pofrunac.
    Pzdr.
    Tornad