  • Data: 2010-01-31 07:14:44
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Troszkę go przerobiłem.
    > http://picasaweb.google.pl/quent75/2#

    Projekt jest ładny, ale widze ze apetyt rosne w miare
    jedzenia. Nie wiem jakimi zdolnosciami finansowymi
    dysponujesz, ale widzialem ze przy pierwszym projekcie naciskales
    na koszt budowy i projekt wyplodziles prosty - lubue takie.
    Powiem Ci ze jezeli faktycznie sie licza mocno pieniadze, powinienes
    dosc ostrozenie podchodzic do projektu.

    Dach tutaj ma dosc spora rozpietosc (choc nie widze wymiarow),
    wiec bedzie drozszy niz w tym pierotnym projekcie.
    Znacznie wiecej bedzie tez kosztowac pokrycie dachu, sporo odpadow
    przez ten zwezajacy sie dach, dlugie krawedzie dachu (co oznacza sporo
    dachowek
    krawedziowych i gasiorow).

    Bryla domu niby prosta, a jednak te polamania sciany, moim zdaniem podniosa
    koszt budowy. Tutaj sie podnosza koszty od etapu wyznaczenia
    domu przez geodete - masz wiecej osi a za kazda trzeba zaplacic,
    po szalunki ław , fundametow, wykonanie nadprozy.

    Moim zdaniem ten dom bardzo ladnie wyglada wlasnie z tymi
    sporymi przeszkleniami. Wyglada to bardzo ladnie, jednak musisz
    zrekompensowac te przeszklenia ogrzewaniem wiecej zaplacisz
    za okna itd.

    Nie widze kominow wentylacyjnych i spalinowych? Chyba ze masz
    zamiar budowac wentylacje mechaniczna.
    Jezeli wybudujesz kominy przy scianach zewnetrznych w parterowce,
    mozesz miec problem z ciagiem, beda stosunkowo niskie. Mozesz
    je oczywiscie wybudowac wyzej ponad poziom dachu, ale wtedy beda wygladaly
    jak tyczki na dachu. Ale to tylko moja opinia.

    Co do otwartej kuchni to sie nie wypowiadam, poniewaz ja programowo
    w moim projekcie to zwalczalem.

    Chodzenie do sypialni przez salon - hmm... nie wiem moze w USA tak
    sie robi, ale mnie osobiscie to nie odpowiada - choc dzieki temu nie masz
    tych wspomnianych ciagow komunikacyjnych, tylko salono-korytarz.

    Ale pomijajac aspekt finansowy i funkcjonalny(dla mnie) to dom bardzo
    ladnie bedzie sie prezentowal na zewnatrz. Zapewne bedzie nietypowy
    i wyrozniajacy.

    Pozdrawiam i powodzenia
    Darek