  • Data: 2009-06-21 02:05:22
    Temat: Re: normy na kątyścian i odchyłki
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Dowiedziałem się że normy budowlane polskie sa beznadziejne i przez to
    > wykonawcy są jacy są.
    > Na pionie może być odchyłka ściany do 2,5cm.
    > A jak normy przewiduja odchyłki od kata prostego - tzn mam np ściane 7m i od
    > początku do końca ucieka od przeciwległej ściany nosnej o 9cm - czy to wg
    > normy?

    Normy pod tym wzgledem sa bardzo tolerancyjne. Moze jeszcze a okresu PRL? Ja
    w swoim domu nie tolerowalbym odchylek wiekszych od milimetrowych.
    W przypadku obrysu prostokatnego coz to za folozofia sprawdzic przekatne?
    Kazdy szescioklasista wie, ze maja byc rowne. Nie widze tez problemu z
    wytyczeniem kata prostego. Przecie tez w szkole podstwawoej ucza prawa
    Pitagorasa. Jest to najdokladniejszza metoda wyznaczenia kata prostego. Trzeba
    tylko znac wymiary bokow zlotego trojkata 3,4,5 m. Na jedenej scianie
    odmierzasz od naroznka 3 m na drugiej 4 m i przekatna tego trojkata winna miec
    dlugosci 5 m. I nie ma dyskusji.
    Teraz piony. Kazda waserwaga, szczegolnie taka, ktora juz przezyla kilka
    upadkow z wysokosci, czy zazywala kapieli slonecznych, ma bledy. Ale wprawny
    murarz umie sie i taka poslugiwac przykladajac ja raz jednym potem drugim
    bokiem i latwo wyposrodkuje pion. Odchylenia kilkucentymetrowe moim skromnym
    zdaniem sa niedopuszczalne: pogonilbym tych fachofcow w cholere gdyz brak
    tych podstawowych umiejetnosci swiadczy, ze to sa murarze typu: Franek trzymaj
    sciane ja lece po pieniadze.
    Pzdr.
    Tornad