eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanienowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne. › Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
  • Data: 2012-08-28 19:45:59
    Temat: Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla dachów stromych jest bardzo silne oddziaływanie wiatru. Wbrew
    > przekonaniu,
    > dach nie jest zwiewany z domu. Prące powietrze z jednej strony połaci
    > spływa
    > po kalenicy dachy jak po skrzydle samolotu, po drgiej stronie jeste
    > natomiast
    > podciśnienie, które powodje zerwanie dachu.

    hmmm... widziałem wyniki badań robione w zamierzchłych czasach przez ITB
    w tunelu PW. Realny opływ jest częściej mniej więcej taki, że w dachu
    stromym połać nawietrzna jest dociskana do podstawy, a po drugiej
    stronie (zawietrznej) tworzy się turbulencja, która wyhamowuje przepływ
    tak, że albo tworzy się słabiutkie nadciśnienie, albo praktycznie zerowy
    przepływ. Sprawa nie jest prosta, bo to też zależy od otoczenia, np. w
    górach wiatr czasem wieje równolegle do gruntu, a czasem nie ;-)
    Dach niezbyt stromy z kolei zachowuje się trochę podobnie do
    profilowanego skrzydła samolotu; opływ jest bardziej laminarny,
    oderwanie strug pomijalne, wobec czego pojawia się "siła nośna"
    skierowana w górę.

    > No na płaski IMHO akrat siła wiatr będzie miała najmniejszy wpływ, ze
    > względ,
    > że nie zachodzą tutaj zjawiska jak wyżej.

    w ogólności masz rację, ale zdarzają się niespodzianki...