eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • Data: 2023-12-18 21:45:46
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Monday 18 December 2023 at 20:46:42 UTC+1, Pete wrote:
    > W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
    > > Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
    > >
    > >> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
    > >> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
    > >> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
    > >
    > > Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
    > > oczywiście spada w czasie ogrzewania.
    > Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
    > >
    > >> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
    > >> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
    > >> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
    > >> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
    > >> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
    > >> mogą go zmniejszyć."
    > >
    > > I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
    > > że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
    > Tak jak w elektryku.
    > że w zimie jak ogrzewasz
    > > kabinę to spalanie wzrasta
    > Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
    >
    > Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało, akurat ogrzewanie
    > kabiny jest ciepłem odpadowym.
    > >, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
    > > wzrasta?
    > o 5%. A o ile w elektryku?
    > Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
    >
    > P.S.
    > Ww. to były pytania retoryczne :P
    >
    > --
    > Pete
    Elektryki w klimacie mroźnej i śnieżnej zimy to fake i hoax
    i oszustów powinni aresztować

    Elektryk nie ma ciepła spalania paliwa , używanego do ogrzewania kabiny.

    A podczas mrozów, aby ogrzać 2-3-4 m3 kabiny

    to 1 kW przez godzinę może wystarc zy, ale to ogrzeanie trzeba podtrzymywać, bo
    kabina na mrozie się wychładza, a kierowca oddechem ogrzeje niewiele.

    Wystarczy wsadzić do elektryka grzejnik elektryczny podczas mrozów i sprawdzic zużyc,
    ile energii

    Ale strata energii na ogrzewanie elektryka podczas mrozów jest ewidetna.

    I jeszcze gorzej z elektrycznymi autobusami, bo tam kubatura do ogrzania to 50 m3
    a szyby , blacha nie izolują

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1