eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.109.206.208.18
    7!not-for-mail
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Wed, 20 Dec 2023 06:55:09 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <ult7bk$i49$1$nadir@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 109.206.208.187
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gorbi";
    posting-host="109.206.208.187"; logging-data="11097";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Cancel-Lock: sha1:RsI1G+78EhfYA3KX9kyTmU6ASsM=
    sha256:v55i0P6FPnShHc/JWvBgkMIHYrbyy+3SaIvy+I4g4Js=
    sha1:ElGA9tfSSGXcs6yT6z7ntnB8cG0=
    sha256:RQ6jfJgbWVx6j2H3jzf28GlMtUazXQBaOZ1K34oI60c=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594040
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .12.2023 o 00:08 nadir <n...@h...org> pisze:


    > A z jakiego powodu w samochodzie z silnikiem spalinowym wzrasta spalanie
    > z powodu ogrzewania?


    Teraz w większości nowych spalinówek jest dogrzewanie elektryczne. U mnie
    w module klimy mam nagrzewnicę 2kW elektryczną. Do tego podgrzewanie
    foteli, kierownicy, lusterek, szyb - wszystko zużywa sporo prądu, który
    obciąża silnik. Przypomnę, że jeszcze nie tak dawno toczyły się dyskusje
    na pms o ile wzrasta zużycie paliwa przy włączonych światłach, gdzie
    światła to max dodatkowe 200W. Przy dogrzewaniu elektrycznym możemy mieć
    dodatkowe 2-3kW obciążające alternator.

    W nowym, małym dieslu ogrzewanie z nagrzewnicy zaczyna sensownie działać
    po przejechaniu kilkunastu km. W małej benzynie, 1.0L w nowym aucie (kia
    picanto) silnik w zimie nie osiąga temp. roboczej po przejechaniu 30km.
    Wszystko to dzieje się w związku z podniesioną sprawnością nowych silników
    spalinowych, mniej strat na ciepło, słabiej grzeją - trzeba dogrzewać
    elektrycznie.
    Jak auto robi małe przebiegi dzienne - to ciągle kabina jest dogrzewana
    elektrycznie.

    Dodatkowo dochodzi "ssanie" - czyli zwiększona dawka paliwa przy starcie i
    po chwili od startu silnika.
    Jak w swoim dużym suvie pojadę po zakupy do biedronki (niecały km do
    przejechania) to mi auto w zimie na tej "trasie" pokazuje spalanie ponad
    20l/100km. W lecie na tym samym dystansie mam 8-9l/100km.
    Oczywiście im ktoś robi dłuższe trasy od startu to wpływ ssania i
    dogrzewania elektrycznego na zużycie paliwa w przeliczeniu na 100km jest
    coraz mniejszy, ale na krótkich dystansach, na niedogrzanym silniku może
    być i 50% więcej.


    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1