eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne auta › Re: ntg elektryczne auta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d98-100.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Wed, 20 Dec 2023 20:34:09 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ulvf5v$48o$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <ult7bk$i49$1$nadir@news.chmurka.net> <dun61hzo4653$.dlg@myjk.org>
    <ulub1j$prh$3$Cav@news.chmurka.net> <14jbx5qvgzc8p$.dlg@myjk.org>
    NNTP-Posting-Host: d98-100.icpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 20 Dec 2023 19:26:55 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="d98-100.icpnet.pl:77.65.98.100"; logging-data="4376";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:27hbifqsGAfji86R0nc1kQy6dOU=
    sha256:5bv21POqIOKU70JIQDPPbYRx6syvx9iD8B29dhjNpVo=
    sha1:sAaT+pberg/YgOq11i6scMpQKc8=
    sha256:2q3GcMaGBcgVKmTkHa+IKirZSaF76Z2vROoCyORfQHM=
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 231220-12, 20.12.2023), Outbound message
    In-Reply-To: <14jbx5qvgzc8p$.dlg@myjk.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594072
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20-12-2023 o 15:15, Myjk pisze:
    > Wed, 20 Dec 2023 10:17:27 +0100, Cavallino
    >
    >> Nieprawda.
    >> Mój (osobowy) tak średnio z 50% więcej.
    >>
    >> Owszem, są możliwe warunki że spadnie o 25% (długa trasa przy plusowych
    >> temperaturach), ale to margines zużycia, zwłaszcza że zimą w długie
    >> trasy jeżdżę rzadko.
    >> Pewnie to też po części jest tego efekt - większy procent eksploatacji
    >> to krótsze trasy wokół komina.
    >
    > Czyli warunki brzegowye -- jak to przełożyć na zasięg to nawet taki
    > przyrost zużycia energii z powodu konieczności każdorazowego nagrzewania
    > kabiny nie przekłada się na fakt że się nie dojedzie do celu.

    Dokładnie.
    A wręcz często po drodze naładuje się za friko pod Lidlem....
    >
    >> Realnie to jest tak:
    >> Średniorocznie 17,8 kWh/100 km
    >
    > Nie znam nikogo kto posiada elektryka a kto nie grzałby go na drucie przed
    > jazdą.

    No to ja jestem pierwszy.
    A do druta w domu, to go w ogóle rzadko podłączam.

    > Ja też grzeję, nie po to żeby mieć większy zasięg oczywiście, ale
    > żeby mieć komfort.

    Grzanie kiery i foteli załatwia temat od razu.

    > Ale to nie na trasie 400km jak to była postawiona teza
    > spadku zasięgu o połowę.

    Na trasie 400 km różnica to 25%.
    W poniedziałek wróciłem znad morza.

    Ale to teraz, a przy 0 stopni, to już bliżej tych 50% - na trasie do
    Wrocławia kiedyś regularnie odnotowywałem zużycie 28 kW.

    >
    >> Kurier może mieć jeszcze gorzej, bo częściej się zatrzymuje
    >> i non stop będzie grzał wielką budę.
    >
    > A od kiedy to w dostawczaku (nawet spalinowym) grzana jest poza kabiną
    > także buda?

    Buda w sensie kabina.
    Też duża.

    >Bo jak dla mnie dostawczak ma mniej kabiny do grzania
    > (zazwyczaj połowę tego co osobowy).

    Na długość tak.
    Za to wysoka, a przy wychodzeniu co 5 minut łatwo się wyziębiająca z
    uwagi na wielkie drzwi.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1