-
Data: 2023-12-21 19:03:22
Temat: Re: ntg elektryczne auta
Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 20.12.2023 o 09:37, Myjk pisze:
> Tue, 19 Dec 2023 21:57:57 +0100, Pete
>
>> W dniu 19.12.2023 o 15:47, Myjk pisze:
>>> Mon, 18 Dec 2023 20:46:36 +0100, Pete
>>>
>>>> W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
>>>>> Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
>>>>>
>>>>>> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
>>>>>> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
>>>>>> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
>>>>>
>>>>> Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
>>>>> oczywiście spada w czasie ogrzewania.
>>>>
>>>> Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
>>>
>>> A w którym elektryku spada o połowę, skoro 2-3kWh w ciągu
>>> godziny idzie na ogrzanie kabiny, a na jazdę 15-20kWh?
>>> Pokaż no to jakim matematycznym cudem 3 z 15 to jest 50%.
>>
>> Ano takim cudem, że w zimie zasięg spada z 350 w lecie do 200 zimą.
>> Cuda :)
>
> Łżesz, nawet bez pompy ciepła do grzania kabiny spada w porywach o 20%.
> To jest ponad 2x mniej niż tutaj utykasz. Jeśli samochód ma pompę ciepła,
> to spadek wynosi w porwyach 7%, czyli ponad 5x mniej niż utykasz.
Co najwyżej łże właścicielka pewnego auta, wytworu niemieckiej myśli
technologicznej.
Ale nie znam powodu, dlaczego miałaby to robić. Zwłaszcza, że narzekała,
że z mężem żałują zakupu.
Wszak to takie niepolskie, przyznawać się do błędu.
>
>>>>>> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
>>>>>> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
>>>>>> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
>>>>>> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
>>>>>> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
>>>>>> mogą go zmniejszyć."
>>>>>
>>>>> I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
>>>>> że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
>>>> Tak jak w elektryku.
>>>
>>> Widać że nigdy nawet w elektryku nie siedziałeś,
>>> o jeździe nie wspominając.
>>
>> Co ma piernik do wiatraka?
>
> Że nigdy nie używałeś, a się prujesz. Przypomina mi to jęczenie ignorantów
> o kosztownym ogrzewaniu domów pompą ciepła, którzy w życiu nawet koło niej
> nie stali i tylko powielają zasłyszane brednie.
Czyli chcesz powiedzieć, że na elektryki działają inne prawa fizyki, niż
na spalinowe?
Ciekawe, ciekawe.
>
>>>> że w zimie jak ogrzewasz
>>>>> kabinę to spalanie wzrasta
>>>> Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
>>>
>>> I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
>>> A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
>>> COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.
>> Nadawałbyś się do nawijania makaronu na uszy w salonie.
>
> Nie odwracaj kota ogonem tylko napisz wprost jak działa
> twoja "matematyka" -- czy 3 z 15 to jest wg ciebie 1/2?
Ja piszę nie o wyliczeniach z broszury, ale rzeczywistych obserwacji
użytkownika BEV.
Biedak, nie wie, że Myjk uważa, że jego auto powinno przejechać 300km a
jedzie max 200.
>
>> A potem właściciel narzeka, że w zimie przejedzie 200 a latem 350.
>
> Pokaż który, podobny tobie co w elektryku w życiu nie siedział?
> Z podanego wcześniej testu na dystansie 3218km Tesli M3 (bez
> pompy ciepła) wynika, że spadek zasięgu lato vs zima wyniósł
> 60km (a nie jak utykasz 150, czyli ponad 2x więcej), tj.
> z 402 na 341km. Czyli łżesz, łżesz i tylko łżesz.
Nie wiedziałem, źe Tesla to wzorzec BEV trzymany w Sevres jako jedyny i
niepodważalny dowód na genialność elektryków.
Otóż informuję, że świat nie kończy się na Teslach, są jeszcze większe,
cięższe i mniej opływowe wozidła z małymi bateriamu, które w zimie nie
dają rady.
>
>>>> Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało,
>>>
>>> Raczej tobie, chyba od wdychania spalin.
>> Oho, odezwał się orędownik elektryków użytkujący spaliniaka z
>> podtrzymaniem elektrycznym :P
>
> Przytrułeś się tymi spalinami jednak bardziej niż wyglądało na pierwszy
> rzut oka. Skoro przejeżdżam 90% na prądzie, tj. około 20 tys., czasem
> spaliniak się nie uruchamia przez 2 miesiące, to co najwyżej użytkuję
> elektryka z podtrzymaniem spalinowym.
Tak tak.
Jakbyś był takim elektrofilem, to byś sobie nabył BEV z normalną baterią
i bez dodatkowego silnika.
Wtedy na te 2 miesiące by ci wytarczyło prądu z baterii.
A tak, to ewangelizujesz jakie to elektryki super, a sam na wszelki
wypadek nosisz w plecaku zapas benzynki, jak prądu zabraknie.
Hipokryta.
>
>>>> akurat ogrzewanie kabiny jest ciepłem odpadowym.
>>>
>>> Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
>>> czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
>>> kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
>>> autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
>>> dogrzać silnik, bo stygł.
>> Dałeś się namówić na dizla do miasta to miałeś tak samo wygodnie jak w
>> elektryku.
>
> Naucz się czytać ze zrozumieniem, na trasie też się dogrzewanie silnika
> włączało.
Dobrze, popraiwam:
Dałeś się namówić na dizla to miałeś tak samo wygodnie jak w elektryku.
>
>>> Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że silnik
>>> jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga i że całe
>>> ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po prostu rowerem
>>> jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade pojęcie co pojazdach
>>> elektrycznych?
>>
>> Serio nie widzę różnicy - jeśli jest, to na pewno poniźej 10% bo więcej
>> bym zauważył.
>
> Ignorancja ma właśnie to do siebie, że się nie zauważa niewygodnych rzeczy.
> Ty masz ewidentnie klapy na oczach.
Niezależnie czy lato czy zima, spalam 12l/100km. I mam ciepło w kabinie
po 5km
>
>>>>> , jak używasz klimy w lecie to spalanie też
>>>>> wzrasta?
>>>>
>>>> o 5%. A o ile w elektryku?
>>>
>>> Zdecydowanie mniej niż przy ogrzewaniu, bo z zasady działania chłodzić
>>> można tylko przy udziale pompy ciepła. Czekam zatem aż wyliczysz ile zużywa
>>> faktycznie ogrzewanie, to będziesz też wiedzieć ile na chłodzenie idzie.
>>>
>>> BTW a tu test z 3500km teslą (bez pompy ciepła do grzania) lato vs zima:
>>>
>>> https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
>>> https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
>>>
>>> Konkretnie to wynik masz tutaj:
>>> https://youtu.be/UskzfQJt2Bc?si=RQ1lzzSIVoMSFedv&t=3
23
>>
>> Czyli nie wiesz.
>
> W przeciwieństwie do ciebie wiem, bo jeżdżę na prądzie. Nie jesteś
> w stanie zrozumieć po angielsku, albo chociaż przeczytać danych
> w podanych materiale? To ci napiszę wprost, różnica w zużyciu energii
> lato-zima wyniosła 17,3% w samochodzie BEZ POMPY CIEPŁA, gdzie temperatury
> zimowe dochodziły do -18sC. Gdzie tu ignorancie widzisz 50% spadek zasięgu?
W aucie o trochę większych gabarytach niż tesla.
>
>>>> Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
>>>
>>> Tak, tak, pewnie tak samo ich znasz jak kris wydział setki
>>> elektryków wiezionych na lawetach (a w zasadzie nie wiezionych
>>> bo nie chcą laweciarze ich wozić) po 5h stania w korku.
>> Pozwolę sobie nie skomentować tych wycieczek osobistych.
>
> bueheheh gdzie tu masz jakąś wycieczkę osobistą? Po tych bzdurach
> które wypisujesz wątpię że znasz gości którzy jeżdżą elektrykami,
> tak samo jak nigdy w elektryku nie siedziałeś a prujesz się na
> temat zasięgów. I tak samo jak kris sobie wymyśla historyjki
> o elektrykach które rzekomo na lawetach z korka wyjeżdżały.
Sam jesteś ignorant.
Pierwszy link z brzegu
https://premiummoto.pl/samochod-elektryczny-w-zimie-
test-zasiegu/
I to jeszcze w listopadzie przy 0C :D
Szczekaj dalej.
>
>>>> P.S.
>>>> Ww. to były pytania retoryczne :P
>>>
>>> Chyba jednak nie, skoro trzeba ci wykładać odpowiedzi.
>> Ja je znam, dlatego możesz sobie odpuścić ewangelizację.
>
> No jeśli dalej będziesz się upierać że 3 z 15 to jest 1/2,
> to faktycznie mogę sobie odpuścić. Z ignorantami matematycznymi
> się nie pogada.
>
Kompromituj się dalej.
--
Pete
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.23 20:56 Kris
- 22.12.23 00:21 a a
- 22.12.23 01:58 nadir
- 22.12.23 07:08 Cavallino
- 22.12.23 07:12 Cavallino
- 22.12.23 10:34 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.23 16:23 Myjk
- 22.12.23 18:21 Pete
- 22.12.23 18:23 Pete
- 23.12.23 07:41 Cavallino
- 23.12.23 07:50 Cavallino
- 23.12.23 08:46 Pete
- 23.12.23 09:15 Pete
- 23.12.23 09:16 Pete
- 23.12.23 15:08 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL