  • Data: 2023-12-23 08:46:20
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.12.2023 o 16:23, Myjk pisze:
    > Thu, 21 Dec 2023 19:03:22 +0100, Pete

    > Może jak zwykle dla takich jak ty nie zebrałeś kompletnych danych i się
    > prujesz. Takie "straty", jak już zresztą Cava napisał, to się ma jak się
    > jeździ w interwałach 10km kiedy trzeba dużo mocy wkładać w nagrzanie.
    > Spaliniak też wtedy jara jak smok.

    Piękna rada, żeby jej bateria wystarczała na dłużej - to ma więcej jeździć.
    Zadziwia mnie ta logika elktromoaniaków.

    > Jest jeszcze prostsze wyjaśnienie. Stawiam, że nie ma żadnej "właścicielki"
    > tak samo jak kris nie widział elektryków którym zabrakło prądu w korku, a
    > sobie to tylko dorobił bo mu pasowało do światopoglądu.

    Gdzieś mam twoje chore projekcje. Prostuję bzdury, które piszesz na
    podstawie wyliczeń teoretycznych z katalogu. Które się mają nijak do
    praktyki.

    > Chcę powiedzieć że elektryki zużywają 2x mniej energii niż spaliniaki,
    > niemniej przez to jak jeżdżą, mam tu oczywiście na myśli reakcję na "gaz" i
    > że nie ma w nich przy tym żenującego wycia spaliniaka aż uszy puchną,
    > prowokują do dynamiczniejszej jazdy niż spaliniaki.

    Co z tego, że zużywają 2x mniej ale 5x droższej energii. I na dodatek
    mają problem z jej szybkim uzupełnianiem.

    > Czyli chcesz powiedzieć, że na spaliniaki działają inne
    > prawa fizyki, niż na spalinowe. Ciekawe, ciekawe bzdury.

    Jakoś mój ICE w zimie przejeżdża tyle samo na zbiorniku niż latem.
    Nawet pomimo ciepła w kabinie.

    > Nie, ale mają największą flotę elektryczną i największe
    > doświadczenia w tworzeniu tego typu pojazdów. Dziwisz się
    > też że silnik jednego producenta pali mniej niż innego,
    > pomimo tej samej pojemności i mocy?

    Tesla ma bardzo ograniczone portfolio, beznadziejny serwis w PL więc
    ludzie szukają innych marek.

    > Są, ale nadal w normalnych warunkach zasięg
    > nie spada 2x jak to turaj utykacie.

    no, może nie 2x ale 1,6(6) już tak

    > Ależ ja nie jestem żadnym elektrofilem. To ty (wy) mi tu taką
    > łatę notorycznie przypinacie. Ja po prostu nie lubię gdy ktoś
    > bzdury opowiada bazowane na niesprawdzalnych opowieściach.
    > I to niezależnie od tematu.

    Cytowałem użytkowniczkę. Nie wiem dlaczego uważasz, że inni mogą mieć
    inny experience z użytkowania BEV.

    > Jakbym jeździł 200-300km dziennie, to z pewnością bym nabył. A że jeżdżę
    > maksymalnie 100km i mam możliwość ładowania się nawet 3x dziennie, to nie
    > opłaca mi się kupować dużej baterii. Taka Tesla MY w stosunku do mojego
    > Outlandera PHEV zwracałaby mi się 10-12 lat. >
    >
    > I za to mam dopłacać 80-100 tys. by wykorzystać pełną pojemność
    > wożonej baterii parę razy w roku? Weź przemyśl.

    Więc dlaczego z C. ewangelizujecie jakie to elektryki są super.
    Są, ale dla wyjątkowo wąskiej grupy użytkowników.
    Reszta ma głęboko gdzieś BEV bo są poprostu dla nich bezużyteczne

    > Domyślam się że liczyć nie potrafisz, nie starasz się nawet
    > zrozumieć tematu, ale jakby jestem do tego przyzwyczajony.

    Taka jest prawda i odwracaniem kota ogonem, tego nie zmienisz.
    Bo na wszelki wypadek zapas benzyny jest potrzebny.

    > Żebyś ty tylko rozumiał znaczenie słów które używasz,
    > ignorancie galopujący.

    Hipokryta.

    > Powtarzam, dogrzewanie SILNIKA (a nie kabiny) włączało się też w trasie.

    Dobrze, poprawiam:
    Dałeś się namówić na _gównianego_ dizla to miałeś tak samo wygodnie jak
    w elektryku.
    Użytkownicy samochodów z zapłonem iskrowym nie mają takich problemów.

    > Tak, tak, yeti istnieje.

    Aż zacytuję:

    nigdy nie używałeś, a się prujesz. Przypomina mi to jęczenie
    ignorantóww o kosztownym ogrzewaniu domów pompą ciepła, którzy w życiu
    nawet koło niej nie stali i tylko powielają zasłyszane brednie.

    > Sprawdź termostat, powinno być 20sC w kabinie po 2km.

    Ma się dobrze.

    > Czyli jakim konkretnie -- to jakaś tajemnica państwowa?
    > Boisz się że sprawdzę kubaturę kabiny i wyjdzie że jest
    > taka jak w Tesli?

    Nie wiem dokładnie, jakiś duży merc.

    > Nazwanie cię ignorantem to była ta wycieczka osobista?
    > Bueehehe

    Naprawdę żal mi takich ludzi jak ty.

    > Pewnie w tym jest problem, zadowalasz się byle gównem,
    > o ile pasuje ci do tezy.

    test-zasiegu/

> [...]
    > nie wie.
    >
    > Zresztą ten tester pisze w artykule że w czasie ekodrivingu
    > "wykręcił z 4-litrowego V8 w Tuaregu niecałe 5 l/100 km"
    > po czym się okazuje że jechał 3-litrowym V6, twierdząc tym
    > samym że wie coś o oszczędnej jeździe, chwilę wcześniej
    > stwierdzając, że ekodrivingu nie zamierza uskuteczniać
    > w elektryku.
    >
    > Dlatego ja na takich testerów biorę poprawkę i wolę słuchać
    > właśnie przedstawionego wcześniej Jasona, który ma wiedzę
    > o samochodach, której "idol" na którego się powołałeś,

    Dałem przykład normalnego używania a ty jednak idziesz w zaparte.
    Pa pa.
    Pruj się dalej, ale już beze mnie.
    Mam nadzieję, że inni zrobią to samo.

    > Weź krzysia pod rączkę, usiądźcie w swoich trupkach spalinowych
    > i sobie o swoich prejekcjach podyskutujcie.

    Powiedział ten, co na wszelki wypadek jeździ spalinowym.
    Żegnam.

    --
    Pete