  • Data: 2011-01-20 16:15:32
    Temat: Re: obliczenia rekuperatora :)
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > No i w porzadku zassysane przejmuje tyle energii co usuwane oddaje. A zysk
    > energetyczny policzymy jako stosunek tego Q do energii strumienia 350m3 z
    > którego powietrza nie odbieramy. No i wychodzi jakies 70%. Czy sie gdzies nie
    > machnelismy to nie wiem :-)

    no ale my więcej wykorzystaliśmy energii niż odzyskaliśmy...
    Gdybyśmy olali wilgoć w tym powietrzu, to dT dla powietrza zasysanego jest
    większe niż dT dla wywiewanego - przecież to jest niemożliwe! W naszym przypadku
    ciepło kondensacji nam tego nie zrekompensuje, dlatego uważam, że taki
    rekuperator nie istnieje (chyba, że ma dodatkową grzałkę)
    Albo się gdzieś ostro rąbnąłem w założeniach :)

    --
    Bartek