    From: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplanie strego budownictwa
    Date: Fri, 12 Aug 2011 22:26:51 +0200

    Użytkownik "Dawidus" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j23pef$k16$1@news.onet.pl...
    > Planujemy ocieplić ściany budynku. Stare budownictwo. Ściany z cegieł o
    > grubości około 24 cm.
    > Jakiej grubości styropianu radzilibyście użyć?
    > Nie chcielibyśmy popełnić błędu za cienkiego docieplenia skoro reszta
    > kosztów jest taka sama. Z drugiej strony wiadomo, że w pewnym momencie
    > pogrubianie izolacji niewiele już daje.
    > Do tego 10 a 20 cm to 2x większy koszt styropianu ...

    Ściany masz suche czy wilgotne? Jeśli to drugie, to pomyśl raczej o wełnie
    mineralnej.

    2 razy większy koszt styropianu to nie jest dwa razy większy koszt
    ocieplenia. Poza tym trzeba ocieplic cały budynek a nie tylko ściany, bo
    efektu nie będzie. Koszt styropianu jest więc niewielkim procentem całości
    kosztów ocieplenia budynku.
    Ja nie wiem, czy powinieneś dać 10 czy 20 cm styropianu. 20 centymetrów
    brzmi dumnie, ale podejrzewam, że masz okna osadzone w połowie grubości
    ściany, co razem da niekorzystny efekt wizualny, a mostki cieplne wokół
    okien pozostaną.
    Myślałeś o "zwykłym" styropianie elewacyjnym, czy o styropianie o
    poprawionych parametrach cieplnych (nawet o 30%)? Najlepiej to dokładnie
    wyliczyć aby mieć świadomość ponoszonych kosztów i spodziewanych efektów.
    Tak czy inaczej izolację nalezy ułożyć dokładnie, ze szczególnym zwróceniem
    uwagi na mostki cieplne (np. wnęki okienne i balkony)

    Pozdrawiam,
    Druid29