  • 1. Data: 2011-08-12 17:55:10
    Temat: ocieplanie strego budownictwa
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Planujemy ocieplić ściany budynku. Stare budownictwo. Ściany z cegieł o
    grubości około 24 cm.
    Jakiej grubości styropianu radzilibyście użyć?
    Nie chcielibyśmy popełnić błędu za cienkiego docieplenia skoro reszta
    kosztów jest taka sama. Z drugiej strony wiadomo, że w pewnym momencie
    pogrubianie izolacji niewiele już daje.
    Do tego 10 a 20 cm to 2x większy koszt styropianu ...
    Poradźcie proszę.

    Dawid

  • 2. Data: 2011-08-12 19:54:32
    Temat: Re: ocieplanie strego budownictwa
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    10 cm jest wystarczjące ,jednak weż pod uwagę dokładnośc wykonania prac żeby
    szpar nie było a jesli sa to wypełnij jej pianką
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-08-12 20:14:06
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Dawidus napisał(a):
    > Planujemy ocieplić ściany budynku. Stare budownictwo. Ściany z cegieł o
    > grubości około 24 cm.
    > Jakiej grubości styropianu radzilibyście użyć?

    Ja mam ceglano-wapienne (kamienne) sciany grubosci okolo 42cm i dalem
    15cm. Jakies kilka lat temu planowalem dac 12 ale jak doszlo co do
    czego, to dolozylem troszeczke i mam. Efekt zauwazalny od razu (akurat
    wiekszosc prac wykonalem przed poprzednia, porzadnie zimna zima).

> [...]
    > pogrubianie izolacji niewiele już daje.
    > Do tego 10 a 20 cm to 2x większy koszt styropianu ...

    poradzilem, jak umialem.
    Ale
    Wazne sa jeszcze pozostale rozwiazania - ocieplenie stropu, porzadne
    okna, itepe.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 4. Data: 2011-08-12 20:26:51
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Dawidus" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pogrubianie izolacji niewiele już daje.
    > Do tego 10 a 20 cm to 2x większy koszt styropianu ...

    Ściany masz suche czy wilgotne? Jeśli to drugie, to pomyśl raczej o wełnie
    mineralnej.

    2 razy większy koszt styropianu to nie jest dwa razy większy koszt
    ocieplenia. Poza tym trzeba ocieplic cały budynek a nie tylko ściany, bo
    efektu nie będzie. Koszt styropianu jest więc niewielkim procentem całości
    kosztów ocieplenia budynku.
    Ja nie wiem, czy powinieneś dać 10 czy 20 cm styropianu. 20 centymetrów
    brzmi dumnie, ale podejrzewam, że masz okna osadzone w połowie grubości
    ściany, co razem da niekorzystny efekt wizualny, a mostki cieplne wokół
    okien pozostaną.
    Myślałeś o "zwykłym" styropianie elewacyjnym, czy o styropianie o
    poprawionych parametrach cieplnych (nawet o 30%)? Najlepiej to dokładnie
    wyliczyć aby mieć świadomość ponoszonych kosztów i spodziewanych efektów.
    Tak czy inaczej izolację nalezy ułożyć dokładnie, ze szczególnym zwróceniem
    uwagi na mostki cieplne (np. wnęki okienne i balkony)

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2011-08-13 21:35:12
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 2 razy większy koszt styropianu to nie jest dwa razy większy koszt
    > ocieplenia. Poza tym trzeba ocieplic cały budynek a nie tylko ściany, bo

    właśnie ocieplamy dach płaski styropianem 12 cm od góry. Od środka jest
    wełna i też styropian

> [...]
    > brzmi dumnie, ale podejrzewam, że masz okna osadzone w połowie grubości
    > ściany, co razem da niekorzystny efekt wizualny, a mostki cieplne wokół

    okna były wymieniane na PCV i wstawiane maksymalnie blisko strony
    zewnętrznej tak, że parapet zewn. ma ok 5 cm

    > Myślałeś o "zwykłym" styropianie elewacyjnym, czy o styropianie o
    > poprawionych parametrach cieplnych (nawet o 30%)?

    zwykły ale firmy ARBET

> [...]
    > Tak czy inaczej izolację nalezy ułożyć dokładnie, ze szczególnym
    > zwróceniem uwagi na mostki cieplne (np. wnęki okienne i balkony)

    rozumiem

    Dziękuję serdecznie za pomoc.

    Dawid

  • 6. Data: 2011-08-13 22:43:08
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    > zwykły ale firmy ARBET
    Nie znam firmy, ale na ich stronie jest kalkulator do obliczeń
    przenikalnośći cieplnej. Łatwo wyliczysz ile Ci da każdy kolejny centymetry
    grubości ocieplenia.

    Wspólczynnik przenikania ścian nie wyższy niż 0,25 W/m2K to obecnie wymóg
    dla ścian dwuwarstwowych w nowych budynkach, ale powiedzmy sobie, wynik
    nieszczególnie ambitny.
    ARBET System Classic - czyli ich zwykły styropian fasadowy - ma bardzo
    słabe parametry cieplne, jakie widziałem dla styropianu - lambda=0,045 W/mK.
    Pozostałe białe styropiany z ARBETu są nie są lepsze niż 0,040 W/mK, czyli
    też dość przeciętnie. Konkurencja z białym styropianem osiąga 0,038, a nawet
    0,036.
    Lepiej już wygląda ARBET System Grafit - współczynnik lambda-0,032 W/mK.
    Daje to o kilka centymetrów cieńszą warstwę ocieplenia.

    Ja mam styropian z Termoorganiki - Platinum Plus - współczynnik lambda=0,031
    W/mK, 15 centymetrów.

    Pozdrawiam,
    Druid29