    From: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplanie strego budownictwa
    Date: Sun, 14 Aug 2011 00:43:08 +0200

    Użytkownik "Dawidus" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j26qn3$2jv$1@news.onet.pl...

    > zwykły ale firmy ARBET
    Nie znam firmy, ale na ich stronie jest kalkulator do obliczeń
    przenikalnośći cieplnej. Łatwo wyliczysz ile Ci da każdy kolejny centymetry
    grubości ocieplenia.

    Wspólczynnik przenikania ścian nie wyższy niż 0,25 W/m2K to obecnie wymóg
    dla ścian dwuwarstwowych w nowych budynkach, ale powiedzmy sobie, wynik
    nieszczególnie ambitny.
    ARBET System Classic - czyli ich zwykły styropian fasadowy - ma bardzo
    słabe parametry cieplne, jakie widziałem dla styropianu - lambda=0,045 W/mK.
    Pozostałe białe styropiany z ARBETu są nie są lepsze niż 0,040 W/mK, czyli
    też dość przeciętnie. Konkurencja z białym styropianem osiąga 0,038, a nawet
    0,036.
    Lepiej już wygląda ARBET System Grafit - współczynnik lambda-0,032 W/mK.
    Daje to o kilka centymetrów cieńszą warstwę ocieplenia.

    Ja mam styropian z Termoorganiki - Platinum Plus - współczynnik lambda=0,031
    W/mK, 15 centymetrów.

    Pozdrawiam,
    Druid29