    From: Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplenie stropu - jak poprawnie
    Date: Tue, 02 Nov 2010 07:34:40 +0100

    > Daj spokój z gruntowaniem tylko szybko ułóż styropian tak jak ci radzi
    > ptoki żebyś zdąrzył na tą zimę, od razu na piętrze będzie cieplej.
    Dokładnie tak zrób, polecam!!! Sam dwa lata temu marzłem na piętrze
    remontowanego domu. Jak się zorientowałem, że strop nie ocieplony to
    kupiłem styro 5 cm i po prostu rozlozylem go w miarę dokładnie na
    strychu. Jedyne co zrobiłem wcześniej to zamiotłem strop. Styropian, dla
    ochrony po prostu przykryłem folią budowlaną. Przy okazji folia też
    trochę uszczelniła, bo hamuje ruch powietrza przy styropianie i między
    płytami. Nawet szczególnie nie przejmowałem się przycinaniem płyt, żeby
    wszystko było dokładnie uszczelnione. Poprzecinałem może z 10 płyt na
    mniejsze kawałki tak, jak pasowały przy ścianach i tyle. Koło kominów
    brakowało po kilka cm.
    Ciepło zrobiło się dopiero po dwóch dobach, bo wtedy temperatura na
    piętrze zrównała się z tą na parterze.

    > Potem na niego połóż deski aby się dało chodzić po strychu.
    Ja nie kładłem. Troszeczkę, chodziłem ale w butach z gładką podeszwą. W
    zimie nie było takiej potrzeby. A na wiosnę zmieniałem dach, więc styro
    zebrałem.

    Kazek