  • Data: 2011-04-15 20:05:48
    Temat: Re: oczyszczalnia biologiczna
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydaje mi się że to ciężka sprawa bo potrzebujesz przynajmniej trzech
    > odseparowanych komór, szczelne połączenia między nimi... Kto ci tam
    > wejdzie i zrobi połączenia elektryczne automatyki i dmuchawy z
    > gwarancją...

    trochę demonizujesz tę instalację... :-) to proste jak budowa cepa, a
    połączenia elektryczne, automatyka... wybacz, ale jak wgłębiłem się w
    "fachowość" tematu, to śmiech mnie pusty ogarnia... trochę przez łzy,
    bo sam kilka lat temu dałem się na to nabrać... :-)
    otóż całe to ustrojstwo to dodatkowe dwie komory, umieszczone
    szeregowo za posiadanym już osadnikiem gnilnym, połączone przelewowo
    rurą 110, w reaktorze (pierwszy dodatkowy zbiornik) na dnie
    doprowadzone napowietrzanie, a całość wypełniona porowatym materiałem
    dla osadzenia bakterii, koszt DIY zbiornika, wypełnienia i
    napowietrzania, to jakieś 400 PLN, osadnik wtórny (drugi dodatkowy
    zbiornik) z pompą mamutową to koszt 200 PLN, do tego rurki, srurki,
    uszczelki jakieś 100 i max 50 pln za sterowanie, czyli całość
    materiałów to 750 PLN... :-), znając życie wyjdzie pewnie z 1000, ale
    to i tak poniżej pułapu firmowych rozwiązań... połączenie tego
    wszystkiego do kupy, to też nie lot na księżyc... w końcu chodzi po
    prostu o napowietrzenie podgniłych ścieków, rozdzielenie cząstek
    stałych, zostawienie w spokoju na chwilę, aby osad opadł na dno,
    odpływ "czystej" wody i przemieszczenie syfu na początek obiegu...
    no tylko ustawienie czasu trwania i wzajemnej korelacji tych procesów,
    może przy braku doświadczenia zająć chwilę i kosztować trochę
    eksperymentów, ale tu chcę skorzystać z gotowych rozwiązań :-),
    prosząc kolegów o podawanie ustaw automatyki :-)

    > Powiedział bym, że jeśli to w ogóle możliwe, to absolutnie
    > nieopłacalne. Ale nie wiem...

    no właśnie... wyjaśniłem wyżej, że za to co zrobię sam za 1000, firmy
    każą sobie płacić jakieś 6000 PLN...

    > A chciałem zapytać o to zapchanie drenażu-jakiej pojemności miałeś
    > zbiornik gnilny, ilu użytkowników i jakie zużycie wody średnio
    > miesięcznie? I czy na wypływie masz zainstalowany filtr?

    zbiornik 3m3, osób 2 i pół, ale zużycie jak ponad 3, z czego większość
    to prawie czysta woda z wanny... nigdy nie wlewałem chemii, wszelkie
    środki tylko eko, dosypywałem bakterie, filtr na wypływie a jakże
    jest, żadne duże części stałe nie wychodziły, zresztą miałem wgląd do
    studzienki przed drenażem i tam bym coś widział, ale tylko szara
    breja... no właśnie w tym jest problem, taka prosta oczyszczalnia
    tylko ze zbiornika z drenażem, to szajs, wychodzi z tego coś w kolorze
    rozpuszczonego w wodzie cementu (jeśli już używamy nomenklatury
    budowlanej), raczej nie ma szans na przerób tłuszczu, czy odstanie
    osadu, widziałem kiedyś co wypływa z oczyszczalni sbr sotlarenz, to w
    miarę klarowna woda o lekkim zapachu mułu, takie coś na pewno nie
    zamuli drenażu, ale to zupełnie inna kategoria... choć prostota
    urządzenia powala...

    pozdrawiam
    s_13