  • Data: 2012-10-02 15:18:50
    Temat: Re: odkurzacz centralny - rury w wylewce
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:a5c19c01-fe2b-4ce9-aace-04651a860b9f@googlegrou
    ps.com...

    > I to żarcie z ziemi to takie dobre było? W USA na początku dwudziestego
    > wieku przewidywany czas życia wynosił trochę więcej niż pięćdziesiąt lat.
    > W Polsce ze względu na to że był to kraj piątego albo szóstego świata
    > takich obliczeń nie prowadzono. Poszukaj w necie ile na początku
    > dwudziestego wieku żyli w Polsce ludzie. Musisz szukać ksiąg kościelnych
    > bo innych danych nie ma. Z ciekawości kiedyś szukałem. I znalazłem. W
    > średnią nie ma się co bawić bo by wynosiła z 15 lat. Połowa kobiet
    > umierała w wieku 15-23 lata. U facetów trochę lepiej bo dzieci nie
> [...]

    Urodziłem się w latach 70-tych. Mieszkałem na wsi. Pamiętam ludzi
    70-80-letnich i nie było ich mało. Ci najstarsi ludzie we wsi urodzili się
    na przełomie wieków. Moi dziadkowie rodzili się w latach ok. 1915-1930.
    Żyli: 70, 77, 77 i 88 lat. Sięgam też pamięcią do czwartego pokolenia.
    Prababcia żyła 93lata, zmarła na początku lat dziewięćdziesiątych, więc
    prawdopodobnie urodziła się w dziewiętnastym wieku. Jej mąż zmarł w latach
    siedemdziesiątych, więc żył pewnie ok. 70lat.

    Babcia mojej żony w wieku ok. 40lat zmarła na raka. Pozostali dziadkowie
    żony żyli długo, 60-80lat.

    Tak więc sięgając pamięcią do trzeciego i czwartego pokolenia, nie mogę
    stwierdzić, że ludzie wtedy żyli tak krótko jak opisujesz.